Tja Felix här, det är såhär att jag inte får min Rieju drac 03 att starta. Den har varit igång för inte så länge sedan och då gick den på ganska högt varv.
Har fixat lite på den och sen när jag skulle starta den så flödade den. Så jag har rengjort hela förgasaren men problemet kvarstår.
Så nu startar den inte alls, höll tändstiftet i tändhatten mot toppen förut men kunde inte se någon gnista vid varje kick. Kom endast lite vid nån enstaka kick.
Testade tändstiftet i en fiddy och den gav gnista.
Någon som kan hjälpa mig
Får mitt körkort nästa Lördag och skulle vara kul att göra vägarna osäkra då.
Flottören verkar inte stänga, se över så att den sitter som den ska! Kan hjälpa att knacka på förgasaren om man har tur, men annars är det bara montera isär
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
TheAndersson skrev:Kanske får för mycket bensin då?
Flottören verkar inte stänga, se över så att den sitter som den ska! Kan hjälpa att knacka på förgasaren om man har tur, men annars är det bara montera isär
Men vad ska jag göra när jag har tagit isär den? Rengjorde hela förgasaren för några dagar sedan.
Men vad ska jag göra när jag har tagit isär den? Rengjorde hela förgasaren för några dagar sedan.
Kolla att flottören sitter som den ska samt stänger
Audi A3 1.8T
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Den sitter som den ska men hur kollar jag hur den stänger?
Senast redigerad av Felle-Belle den 22 februari 2015, 02:03, redigerad totalt 1 gånger.
hur ska jag nu gå till väga då? är den någon inställning på förgasaren som är fel, har en dellorto 12mm, kan det ha något med luftblandningsskruven att göra?
Jag har kollat att nålventilen håller tätt och det gör den.
darkon123 skrev:vet inte riktigt men om dit tändstift har blivit dränkt?
mitt blev ville inte starta och det rann bensin när jag försökte kicka ut ur avgasröret XD
Felle-Belle skrev:
Den sitter som den ska men hur kollar jag hur den stänger?
hur ska jag nu gå till väga då? är den någon inställning på förgasaren som är fel, har en dellorto 12mm, kan det ha något med luftblandningsskruven att göra?
Jag har kollat att nålventilen håller tätt och det gör den.
du kanske råkade böja flottören, den flytringen så den inte stänger helt.
kan vara läckage i flytringen så den inte flyter upp och stänger
kanske nålen inte stänger.
Audi A3 1.8T
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
TheAndersson skrev:du kanske råkade böja flottören, den flytringen så den inte stänger helt.
vad menar du med att ha böjt flottören
flottören är hel, dränkte den i bensin och höll den nere i cirka 30 sek men flöt sedan upp direkt
TheAndersson skrev:du kanske råkade böja flottören, den flytringen så den inte stänger helt.
vad menar du med att ha böjt flottören
flottören är hel, dränkte den i bensin och höll den nere i cirka 30 sek men flöt sedan upp direkt
Vad är felet om nålen inte stänger?
Sorry missade att svara..
"Vad menar du med att ha böjt flottören"
Jo. Om du råkat böja metallen på flottören så kommer den att stänga för tidigt/för sent/ inte alls.
Detta problem har jag däremot bara haft på flottörer som endast har ett stålblad. Alltså ingen plastbehållare, men det går mycket väl att böja en flottör med plastring där det finns någon metall. Men det är lite svårare
Audi A3 1.8T
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado