Byte du munstycke bär du byte avgasrör om inte så behöver du ett större.Alexxander skrev:Har problem med min slider! Efter att jag rengjort motorn och satt tillbaka allt så vill den inte gå! Den startar på startas och dör sen efter ca 3 sekunder när startgasen är förbrukad! Någon som vet vad felet är? Sitter bara trim rör på!
Känns som om den får för lite soppa:)
Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månaderSnowtiger skrev:Byte du munstycke bär du byte avgasrör om inte så behöver du ett större.Alexxander skrev:Har problem med min slider! Efter att jag rengjort motorn och satt tillbaka allt så vill den inte gå! Den startar på startas och dör sen efter ca 3 sekunder när startgasen är förbrukad! Någon som vet vad felet är? Sitter bara trim rör på!
bytte du munstycken? ja\nejAlexxander skrev:Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månaderSnowtiger skrev:Byte du munstycke bär du byte avgasrör om inte så behöver du ett större.Alexxander skrev:Har problem med min slider! Efter att jag rengjort motorn och satt tillbaka allt så vill den inte gå! Den startar på startas och dör sen efter ca 3 sekunder när startgasen är förbrukad! Någon som vet vad felet är? Sitter bara trim rör på!
Nej de gjorde jag inteSlätten skrev:bytte du munstycken? ja\nejAlexxander skrev:Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månaderSnowtiger skrev: Byte du munstycke bär du byte avgasrör om inte så behöver du ett större.
Alexxander skrev:Nej de gjorde jag inteSlätten skrev:bytte du munstycken? ja\nejAlexxander skrev: Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månader
Är det inte lättare att skruva ur tändstiftet och ta bensin den vägen?AndenIflaskan skrev:tjabba, hade typ liknande fel på min, testa att häll ner nån matsked bensin direkt i insuget (ta bort förgasaren) detta kan då hjälpa moppen med att vakna till och kanske börja dra soppa? funka för mig iaf.. annars så kolla om du behöver större munnstycke på förgasarn? den får för mycket luft? eller den kanske rent av drar tjuvluft? goodluck!