Slider problem

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Alexxander
Elmoped

Slider problem

Inlägg av Alexxander »

Har problem med min slider! Efter att jag rengjort motorn och satt tillbaka allt så vill den inte gå! Den startar på startas och dör sen efter ca 3 sekunder när startgasen är förbrukad! Någon som vet vad felet är? Sitter bara trim rör på!
Känns som om den får för lite soppa:)
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög

Re: Slider problem

Inlägg av Snowtiger »

Alexxander skrev:Har problem med min slider! Efter att jag rengjort motorn och satt tillbaka allt så vill den inte gå! Den startar på startas och dör sen efter ca 3 sekunder när startgasen är förbrukad! Någon som vet vad felet är? Sitter bara trim rör på!
Byte du munstycke bär du byte avgasrör om inte så behöver du ett större.
Brum, Brum.
Alexxander
Elmoped

Inlägg av Alexxander »

Snowtiger skrev:
Alexxander skrev:Har problem med min slider! Efter att jag rengjort motorn och satt tillbaka allt så vill den inte gå! Den startar på startas och dör sen efter ca 3 sekunder när startgasen är förbrukad! Någon som vet vad felet är? Sitter bara trim rör på!
Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månader
Slätten
Elmoped

Inlägg av Slätten »

Alexxander skrev:
Snowtiger skrev:
Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månader
bytte du munstycken? ja\nej :?:
Mh ryz pro ??Km/h
Alexxander
Elmoped

Inlägg av Alexxander »

Slätten skrev:
Alexxander skrev:
Snowtiger skrev: Byte du munstycke bär du byte avgasrör om inte så behöver du ett större.
Nej de gjorde jag inte
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

tjabba, hade typ liknande fel på min, testa att häll ner nån matsked bensin direkt i insuget (ta bort förgasaren) detta kan då hjälpa moppen med att vakna till och kanske börja dra soppa? funka för mig iaf.. annars så kolla om du behöver större munnstycke på förgasarn? den får för mycket luft? eller den kanske rent av drar tjuvluft? goodluck!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Slätten
Elmoped

Inlägg av Slätten »

Alexxander skrev:
Slätten skrev:
Alexxander skrev: Nej! Kan de inte vara att de blivit vakuum i den för den har stått utan motor i 2-3 månader
Nej de gjorde jag inte

Man behöver byta munstycken när man byter till trimrör
Mh ryz pro ??Km/h
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

AndenIflaskan skrev:tjabba, hade typ liknande fel på min, testa att häll ner nån matsked bensin direkt i insuget (ta bort förgasaren) detta kan då hjälpa moppen med att vakna till och kanske börja dra soppa? funka för mig iaf.. annars så kolla om du behöver större munnstycke på förgasarn? den får för mycket luft? eller den kanske rent av drar tjuvluft? goodluck!
Är det inte lättare att skruva ur tändstiftet och ta bensin den vägen? ;)
Men han har ju redan fått igång motorn.
Tippar på att den borja dra tjuvluft under montering.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög

Inlägg av Snowtiger »

finns väldigt bra guider här på 2strokerider om bestyckning! Du behöver ett större huvudmunstycke det har antagligen inget med vakum att göra men du kan kolla det genom att suga i vakumslangen slangen.
Brum, Brum.
Skriv svar