speedfight 2 30 moped utan v-bricka

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

tobiaswil0
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 8 januari 2015, 20:36

speedfight 2 30 moped utan v-bricka

Inlägg av tobiaswil0 »

hur fort går en speedfight 2 30 moppe som är helt original men utan variator bricka?
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 863
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Re: speedfight 2 30 moped utan v-bricka

Inlägg av TheAndersson »

tobiaswil0 skrev:hur fort går en speedfight 2 30 moppe som är helt original men utan variator bricka?
Testa ;)
Måste man veta hur fort den kommer gå för att besluta om man ska ta bort något som är gratis och kan återställas?

Uppenbarligen vill du ha den att gå fortare, och det kommer den göra :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
tobiaswil0
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 8 januari 2015, 20:36

Inlägg av tobiaswil0 »

precis, me går dom lika fort som eu utan vring
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

tjo, EU speedfight/vivacity brukar göra 55-60 utan v-ring? (iaf dem jag avstrypt)
30 mopparna av samma model brukar göra runt 40 utan v-ring..
ända skillnaden mellan eu speedfight och 30km/h speedfight är pluggen i mynningen på avgasröret om jag ej har fel?
kan möjligtvis vara lite skillnad på cylinderns format med..
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

glömde bort att säga att det spelar ganska stor roll om moppen är bra inkörd! strypningarna har ju en tendens att "slitas" och lossa lite efter ett tag.. goodluck!
Senast redigerad av AndenIflaskan den 9 februari 2015, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
tobiaswil0
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 8 januari 2015, 20:36

Inlägg av tobiaswil0 »

så om jag pluggar ur avgasröret går den som EU? :)
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

jag har pluggat ur en del speedfights/vivacitys..
strypningarna som jag vet finns är:
plugg i mynningen (30moppar)
blindtarm
vring/v bricka
cdi strypning.


eventuellt är det olika cylindrar på speedfight 30 moppe/ eu moppe..
jag drar den slutsatsen för att en helt urpluggad speedfight eu moppe går lite fortare än en urpluggad 30 moppe. (ingen säker källa dock)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

glömde svara på frågan... Ja det borde den göra.. fast dra v ringen ändå för jag har för mig att det är större v-ring på 30 moppar?

du kan lätt få upp en sp eller en viva till 70-75km/h helt ostrypt!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
tobiaswil0
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 8 januari 2015, 20:36

Inlägg av tobiaswil0 »

okejj tack så mkt :D
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

Np, bara att hojjta till om du vill veta mer!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Knotvillage
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 juli 2014, 20:28

Inlägg av Knotvillage »

Otacksamma att trimma.

Borttagen v-ring, ostrypt CDI, pollini variator, svetsad blindtarm, 82 munstycke.

Ska testa i sommar att köra öppet filter och 90 munstycke för att se vad som händer.

60 ungefär.
Tiggetigge
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 mars 2013, 17:43
Ort: Hässelby

Inlägg av Tiggetigge »

Knotvillage skrev:Otacksamma att trimma.

Borttagen v-ring, ostrypt CDI, pollini variator, svetsad blindtarm, 82 munstycke.

Ska testa i sommar att köra öppet filter och 90 munstycke för att se vad som händer.

60 ungefär.
En frisk motor borde gå betydligt bättre än så, har fått upp min LC i 78km/h på gps med org rör, lättare vikter och bytta fjädrar i kopplingen, och ca 85 med trimrör, fast då är den rätt pigg också.


Till ts frågeställning, det som spelar mest roll när man stryper av Peugeot är om moppen är luft eller vattenkyld, vattenkylda går bättre i acceleration, toppfart osv, man kan plocka fler hästar ur en vattenkyld och därför är den modellen tyngre drevad för att den är starkare och går alltså fortare.

Vattenkyld helt avstrypt går ca 70-75km/h
Luftkyld helt avstrypt 60-65km/h.

Bara v-brickan borttagen kan man väl räkna med 55-60km/h.
Det jag inte förstår - förstör jag
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

AndenIflaskan skrev: du kan lätt få upp en sp eller en viva till 70-75km/h helt ostrypt!
På mätaren.
Knotvillage
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 juli 2014, 20:28

Inlägg av Knotvillage »

Bra komp. och har rullat 330 mil. Varvar aldrig mer än 7500. Ostrypt CDI. Tar man bort remmen drar den över 12 strecket direkt.
Tiggetigge skrev:
Knotvillage skrev:Otacksamma att trimma.

Borttagen v-ring, ostrypt CDI, pollini variator, svetsad blindtarm, 82 munstycke.

Ska testa i sommar att köra öppet filter och 90 munstycke för att se vad som händer.

60 ungefär.
En frisk motor borde gå betydligt bättre än så, har fått upp min LC i 78km/h på gps med org rör, lättare vikter och bytta fjädrar i kopplingen, och ca 85 med trimrör, fast då är den rätt pigg också.


Till ts frågeställning, det som spelar mest roll när man stryper av Peugeot är om moppen är luft eller vattenkyld, vattenkylda går bättre i acceleration, toppfart osv, man kan plocka fler hästar ur en vattenkyld och därför är den modellen tyngre drevad för att den är starkare och går alltså fortare.

Vattenkyld helt avstrypt går ca 70-75km/h
Luftkyld helt avstrypt 60-65km/h.

Bara v-brickan borttagen kan man väl räkna med 55-60km/h.
Skriv svar