halloj , tänkte köpa 70cc ist för trimrör ( kommer även köpa trimrör senare ) tänkte iallafal köra urpluggat orginal rör och orginal förgasare , det som är lite tråkigt är att den är luftkyld :/ är inte ute efter jättehög toppfart vill ha mer axx och styrka ,
vilken cylinder lämpar sig bäst till orginal grejerna och mina behov ??
har tänkt mest på airsal 70cc sport det står att den matchar bra med orginal rör och den är aluminium som kyler bättre http://www.twostroke.se/product.asp?product=16725
länka vilken 70cc ni skulle rekomdera till orginal och hur snabbt tror ni att den kommer gå ??
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
tjena! http://www.twostroke.se/product.asp?product=16727
Denna kör jag på, funkar utmärkt till både mitt stage6 pro replica OCH mitt ostrypta orginalrör.
Dock så BORDE du byta förgasare.. 12,5mm är inte att rekomendera.. då den inte kyler lika bra, 70cc kräver en del, men det funkar med en 12,5a
jag kör på en 19mm och det är underbart!
Gör som du vill.. MEN om jag vore du skulle jag satsa på en 17,5-19mm förgasare före trimröret! Goodluck!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
AndenIflaskan skrev:tjena! http://www.twostroke.se/product.asp?product=16727
Denna kör jag på, funkar utmärkt till både mitt stage6 pro replica OCH mitt ostrypta orginalrör.
Dock så BORDE du byta förgasare.. 12,5mm är inte att rekomendera.. då den inte kyler lika bra, 70cc kräver en del, men det funkar med en 12,5a
jag kör på en 19mm och det är underbart!
Gör som du vill.. MEN om jag vore du skulle jag satsa på en 17,5-19mm förgasare före trimröret! Goodluck!
Tror du att det är stor skillnad mellan airsal sport och airsal tech racing ?
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
nej inte jätte stor skillnad tror jag.. t-racing ska vara lite vassare, men jag har ingen aning för jag har ej testat sportvarianten.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
AndenIflaskan skrev:nej inte jätte stor skillnad tror jag.. t-racing ska vara lite vassare, men jag har ingen aning för jag har ej testat sportvarianten.
mm skulle tro att den är något vassare men frågan är om man känner de med min klena setup , det som är så härligt är ju att trimmet inte syns
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
joo, det är bara att prova.. testat 70cc annars? grymt stor skillnad gemfört med vanliga 50cc..
Annars tycker jag att du absolut ska (måste) skaffa en större förgasare för du får annars ej ut maximal effekt av 70cc`n ändra gärna reeds också när du ändå håller på
PGO T.REX
Precis! också det jag syfta på. goodluck play it safe
PGO T.REX
AndenIflaskan skrev:Annars tycker jag att du absolut ska (måste) skaffa en större förgasare för du får annars ej ut maximal effekt av 70cc
Låååååååååångt ifrån ett måste.
Jag körde med 12mm på 70cc och den gick gudomligt, men nu jävlar har jag 21mm som ska på när jag sätter på trimmet
Jasså :p men tror du det blir bra att körabakhjul med urpluggat org rör ? Tänkte på att köpa ett stage 6 PRO replica senare när pengarna finns
Helt klart.
På min körde jag med polini 70cc sport, andra reeds, vikter & zx (exakt samma kurva som urpluggat original) och det klagar man inte en sekund på.
Och då hade jag inte ens bytt kopplingsfjädrar.
fruktigkaka skrev:aa kan ju kör bakhjulet med bara urpluggat rör så :3 aja ska nog köpa till vikter , reeds och kanske kopplingsfjädrar:3
Kan ju påminna om att i måånga cylinderkit så följer det med reeds redan
kanske får köpa en kompis 17,5mm med trasig packning mellan flottörkoppen och själva förgasaren , jo men airsals 70cc kommer inte med de :/ är det värt att köpa karbon reeds ??
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
fruktigkaka skrev:aa kan ju kör bakhjulet med bara urpluggat rör så :3 aja ska nog köpa till vikter , reeds och kanske kopplingsfjädrar:3
kanske får köpa en kompis 17,5mm med trasig packning mellan flottörkoppen och själva förgasaren , jo men airsals 70cc kommer inte med de :/ är det värt att köpa karbon reeds ??
jodå, köp typ 0,25-0,5mm.
Skönt att passa på & byta det när man väl håller på med cylindern.
Hampu skrev:
jodå, köp typ 0,25-0,5mm.
Skönt att passa på & byta det när man väl håller på med cylindern.
Okej , ostrypt cdi , vikter , kopplingsfjädrar och reeds , har du nått att tilläga på det ?
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
du lär ju få labba lite grann med huvudmunstycket? köp en liten fin sats med olika storlekar om du inte redan har det!
PGO T.REX