Svårstartad efter fixad tjuvluft.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög

Svårstartad efter fixad tjuvluft.

Inlägg av Sammaboss »

Tjena,

Min beta ark startade väldigt lätt och snabbt när den drog tjuvluft mellan röret och cylindern, men tomgången var helt fuckad, så jag drog åt röret hårdare och tomgången var perfa! Dock så har den blivit väldigt svårstartad när den inte är varm! När den drog tjuvluft kunde den stå typ 2-3 dagar och ändå starta på några sekunder med elstarten, nu kan det gå 2-3 timmar och den blir väldigt svårstartad. Har testat med choken på alla möjliga sätt utan resultat.

Kan det vara tändstiftet eller luftskruven? :)

Den var så här inna det vart kallt så det är inget med vädret.
Användarens profilbild
karlzzoonn
Elmoped

Re: Svårstartad efter fixad tjuvluft.

Inlägg av karlzzoonn »

Sammaboss skrev:Tjena,

Min beta ark startade väldigt lätt och snabbt när den drog tjuvluft mellan röret och cylindern, men tomgången var helt fuckad, så jag drog åt röret hårdare och tomgången var perfa! Dock så har den blivit väldigt svårstartad när den inte är varm! När den drog tjuvluft kunde den stå typ 2-3 dagar och ändå starta på några sekunder med elstarten, nu kan det gå 2-3 timmar och den blir väldigt svårstartad. Har testat med choken på alla möjliga sätt utan resultat.

kan vara felinställd förgasare du kan ju kolla så den får luft som den ska nu eftersom det var tjuvluft innan kolla luftskruven sätt den i standard läge brukar vara 2,5 varv utskruvad, du kan kolla tändstiftet det kan vara dåligt eller liknande är inte helt säker vad det kan va men försöker hjälpa med lite småsaker bara, kan också vara så att kolv-ringarna e dåliga så hade jag på min aerox när jag hade original cylinder på och då var den svårstartad :)
setup en så länge:

Stage6 70cc mk2 racing
Naraku evo racing vev
stage6 wingcooler
Zx-r rör
3,2 grams dr.pulley vikter
blå tryckfjäder 28 kg
Gula kopplings fjädrar
dellorto black edition 21mm
Hebo membran (röda)
snabbgas
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög

Re: Svårstartad efter fixad tjuvluft.

Inlägg av Sammaboss »

karlzzoonn skrev:
Sammaboss skrev:Tjena,

kan vara felinställd förgasare du kan ju kolla så den får luft som den ska nu eftersom det var tjuvluft innan kolla luftskruven sätt den i standard läge brukar vara 2,5 varv utskruvad, du kan kolla tändstiftet det kan vara dåligt eller liknande är inte helt säker vad det kan va men försöker hjälpa med lite småsaker bara, kan också vara så att kolv-ringarna e dåliga så hade jag på min aerox när jag hade original cylinder på och då var den svårstartad :)
Tack för svaret! Får börja med luftskruven sedan tändstiftet eftersom det är enklast och billigast, ifall det inte funkar så får jag byta kolvringar :)
Användarens profilbild
karlzzoonn
Elmoped

Inlägg av karlzzoonn »

det blir nog bra bara testa sig fram du kommer nog på vad felet kan vara :)
setup en så länge:

Stage6 70cc mk2 racing
Naraku evo racing vev
stage6 wingcooler
Zx-r rör
3,2 grams dr.pulley vikter
blå tryckfjäder 28 kg
Gula kopplings fjädrar
dellorto black edition 21mm
Hebo membran (röda)
snabbgas
Skriv svar