Sida 1 av 1

Topplocks nippel

Postat: 21 november 2014, 17:01
av sqwideew
Bytte kolv och packningar för ett tag sedan och luftade kylaren men nu rinner det kylarvätska från en "nippel" på topplocket, när man gasar sprutar kylarvätskan rakt ut. överflödssak eller kan det ha gått hål på den ? vad gör nippel för nytta?
(har ej rört den)

Är det någån skillnad åt vilket håll förbränningkammaren sitter?

Mopeden är en Derbi Senda x-treme -06

Bild

Postat: 21 november 2014, 17:15
av KrooxTheStyler
Spänn nippeln.

Postat: 21 november 2014, 18:06
av sqwideew
KrooxTheStyler skrev:Spänn nippeln.
Jo men det sprutar liksom ur gummit, skall det göra det eller är det ett hål i gummit?

Postat: 21 november 2014, 19:43
av Revilz
sqwideew skrev:
KrooxTheStyler skrev:Spänn nippeln.
Jo men det sprutar liksom ur gummit, skall det göra det eller är det ett hål i gummit?
Är det inte 2 st nipplar? oftast då drar man ju en "bypass" mellan båda nipplarna. Du kan ju ta najtråd eller linkande och göra om så det blir tätt vid nippeln igen.

Postat: 21 november 2014, 19:55
av sqwideew
Revilz skrev:
sqwideew skrev:
KrooxTheStyler skrev:Spänn nippeln.
Jo men det sprutar liksom ur gummit, skall det göra det eller är det ett hål i gummit?
Är det inte 2 st nipplar? oftast då drar man ju en "bypass" mellan båda nipplarna. Du kan ju ta najtråd eller linkande och göra om så det blir tätt vid nippeln igen.
Okej. men vad är den till för?

Postat: 21 november 2014, 20:09
av Revilz
sqwideew skrev:
Revilz skrev:
sqwideew skrev: Jo men det sprutar liksom ur gummit, skall det göra det eller är det ett hål i gummit?
Är det inte 2 st nipplar? oftast då drar man ju en "bypass" mellan båda nipplarna. Du kan ju ta najtråd eller linkande och göra om så det blir tätt vid nippeln igen.
Okej. men vad är den till för?
Värme till förgasaren va det på min Beta.

Postat: 21 november 2014, 22:00
av GustavKull
Blev sådär på min med, jag pluggade den o det har funkat i 1 år nu utan några problem! :D

Postat: 21 november 2014, 22:31
av bensinskalle
De ska räcka att plugga den somsagt. Helst ska det vara bypass som Revilz nämnde för de kan bli lite tryck på ena nippeln för att det ska cirkulera.

Blir det däremot väldigt högt tryck så det skjuter ut vatten trots att du tätat väldigt bra kan det vara så att du har läck i topplockspackningen