G-son skrev:moddlaren skrev:...men med epoxy som härdar o kladdar...
Den är gjord med polyester väl, inte epoxy? Och huggen glasfibermatta. Då kan jag passa på och påpeka att när man lider av så allvarlig anorexi som detta projekt gör finns det lättare alternativ.
En så simpel uppgradering som att gå från huggen matta till vävd halverar den nödvändiga mängden matris (polyester) från ungefär dubbla vikten av glaset till samma vikt. En tredjedel lättare och samtidigt starkare, för i stort sett samma peng (förmodligen billigare tack vare polyesterminskningen) - eller ännu lättare om man samtidigt minskar mängden glas för att dra nytta av den ökade styrkan med väv.
du har helt rätt att det är huggen glasfiber matta då väven var slut även kolfiber väven var för lite kvar av men epoxy är det då polyestern krymper ca 7-10 procent o har då en tendens att bli fördjävla trång att kränga ned över ramen
nåväl dagen till ända och vad har hänt?
JO jag har haft gud på min sida om fanskapet nu finns
startade räsern o hade 12,000 i tomgång kopplingen slår i o bakhjulet har 120km i luften och ingen dödare
efter ca 7-10 sekunder så glöder ca 35 cm av pipan har aldrig sett detta på en 2T att 4T headers glöder är normalt men inte 2T pipor
går inte att släppa taget om moppen för då hade den försvunnit ut genom dörren ut på gärdet med en helvetes fart.
fick vrida av soppan o då dog hon efter en stund som kändes som en evighet pipan var så varm att till klarlacken på stingern brann upp avgas packningarna smälte cylinderstos packningen var bara plåten kvar av till och med ljudämparens ublås krök av alu har blivit glyllenbrun i lacken.
så nu vet jag att jag inte kommer att ha problem att få upp piptempen på motorn o då fungerar ju saker o ting som tänkt.
slängde upp henne på bromsbänken o pang på bakdäcket spinner som en oljad gris i texas på en grillfest så fort jag vrider på gasen spinner det på rullen av helt otroliga mått backdäcket är snart slut
grafen visade lite över 18 hp vid 8000 rpm
det som gjorde gas hänget var en alu bricka som höll måtten 15*15*1mm och kommer från styret
vad den gjorde i förgasaren vete fan men på något otroligt sätt fastnade den i reed korgen och fortsatte inte ned i motorn o in i cylindern
så den stora guden blårök finns alltså skall dock inte gämföras med ragnarök som är världens undergång o så jävligt går ej motorn
tack för ikväll