Sida 1 av 1

MH RYZ projekt ( Projekt X v2 )

Postat: 19 oktober 2014, 10:48
av tss
Då var det dags för ett nytt projekt å denna gången är det en crossmodel precis som mitt första projekt som jag höll på med för drygt ett år sen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kHbdlbNFT1s[/youtube]

När jag hämtade den såg den ut så här och det va en färgsättning jag inte riktigt va nöjde med så bestämde mig för att lacka om den.
Bild

så här blev det iallafall
från start till klart

Bild

Bild

Bild

Bild

tanken är att det ska bli supermotard så det kommer på nästa uppdatering[youtube][/youtube][youtube][/youtube]

Postat: 19 oktober 2014, 10:55
av Pelsnernels
Kul med ett RYZ-projekt :) kommer du kora med gjutna eller ekrade fälgar? Ärligt talat tyckte jag den var snyggare i röd-vitt :p men det är ju en smaksak

Postat: 19 oktober 2014, 11:00
av tss
Pelsnernels skrev:Kul med ett RYZ-projekt :) kommer du kora med gjutna eller ekrade fälgar? Ärligt talat tyckte jag den var snyggare i röd-vitt :p men det är ju en smaksak
jag har ekrade fälgar då jag tycker det ser mer uppkäftigt ut men får jag tag i ett par gjutna så kanske dom åker på i någon frän färg.

bilderna ger ingen rättvisa till den verkliga färgen som är på den nu då allt är så mycket ljusare, i själva verket är den mer KTM orange

Postat: 19 oktober 2014, 11:08
av Revilz
Vad blir det för setup? :twisted:

Postat: 19 oktober 2014, 12:10
av Max99
Följer :D

Postat: 19 oktober 2014, 13:34
av tss
Revilz skrev:Vad blir det för setup? :twisted:
jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.

Postat: 19 oktober 2014, 13:35
av tss
Max99 skrev:Följer :D
great ;P

Postat: 19 oktober 2014, 13:41
av Revilz
tss skrev:
Revilz skrev:Vad blir det för setup? :twisted:
jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)

Postat: 19 oktober 2014, 13:46
av tss
Revilz skrev:
tss skrev:
Revilz skrev:Vad blir det för setup? :twisted:
jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev

Postat: 19 oktober 2014, 13:56
av Hampu
tss skrev:[spoiler]
Revilz skrev:
tss skrev: jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
[/spoiler]

jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Och sen är det _JÄÄÄVLIGT_ mycket mera jobb och kunskaper som krävs för att få parmakiten att gå bra, kolla in rexxys 110cc projekt.
Inte ens i närheten utav att vara värt att skaffa parmakit 110cc.

Postat: 19 oktober 2014, 13:57
av LinkanTuning
tss skrev:
Revilz skrev:
tss skrev: jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Avråder dig starkt från parmakit 110cc. Släng ett getöga på rexxys Derbi 110cc så kommer du nog förstå varför. Min röst går till Rt 70/95cc. Båda två kan piska parmakit trots mindre cylindervolym. Lycka till :)

Postat: 19 oktober 2014, 14:40
av tss
LinkanTuning skrev:
tss skrev:
Revilz skrev: Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Avråder dig starkt från parmakit 110cc. Släng ett getöga på rexxys Derbi 110cc så kommer du nog förstå varför. Min röst går till Rt 70/95cc. Båda två kan piska parmakit trots mindre cylindervolym. Lycka till :)
visste att det skulle bli mycket jobb med 110 men får se om jag känner att det är värt det. kan ju börja med en 80 eller 90 till att börja med å se vad man kan skrämma upp det till till en början.

Postat: 19 oktober 2014, 14:41
av tss
Hampu skrev:
tss skrev:[spoiler]
Revilz skrev: Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
[/spoiler]

jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Och sen är det _JÄÄÄVLIGT_ mycket mera jobb och kunskaper som krävs för att få parmakiten att gå bra, kolla in rexxys 110cc projekt.
Inte ens i närheten utav att vara värt att skaffa parmakit 110cc.
visste att det skulle bli mycket jobb med 110 men får se om jag känner att det är värt det. kan ju börja med en 80 eller 90 till att börja med å se vad man kan skrämma upp det till till en början.

Re: MH RYZ projekt ( Projekt X v2 )

Postat: 20 oktober 2014, 06:47
av tss
videoupdate
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kHbdlbNFT1s[/youtube]