Tjena, mina moppe tider är över tyvärr, men det betyder inte att motorsuget avtar! För tillfället sparar jag till en bil så kan tyvärr inte köpa något nytt fordon. Men som tur är så har jag en jävligt vass Honda cr80.
Det jag nu funderar på är vad jag ska tänka på innan jag tar ut den för körning i vinter, framför allt för att den ska må bra och inte strula för att den gått för kall eller liknande.
Skulle vara schysst om någon med erfarenhet av detta kunde hjälpa mig!
Tack som fan
gilerahjärnan skrev:Om du varvar friskt när den är kall finns risken att toppen slår sig, i regel är det så med alla fordon iprincip.
Ifall man varmkör motorn ordentligt och inte ska på expedition till Antarktis är det väl ingen större fara? Körde i -20 med dt125r aldrig några problem.
gilerahjärnan skrev:Om du varvar friskt när den är kall finns risken att toppen slår sig, i regel är det så med alla fordon iprincip.
Ifall man varmkör motorn ordentligt och inte ska på expedition till Antarktis är det väl ingen större fara? Körde i -20 med dt125r aldrig några problem.
Westman15 skrev:Tjena, mina moppe tider är över tyvärr, men det betyder inte att motorsuget avtar! För tillfället sparar jag till en bil så kan tyvärr inte köpa något nytt fordon. Men som tur är så har jag en jävligt vass Honda cr80.
Det jag nu funderar på är vad jag ska tänka på innan jag tar ut den för körning i vinter, framför allt för att den ska må bra och inte strula för att den gått för kall eller liknande.
Skulle vara schysst om någon med erfarenhet av detta kunde hjälpa mig!
Tack som fan
tänk bara på att byta upp i munstycke då det är mer syre i luften.
så den inte går för snålt