Bensinkran Derbi Senda sm 1999

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
sHAWN
Elmoped

Bensinkran Derbi Senda sm 1999

Inlägg av sHAWN »

tjena har en Derbi Senda sm 1999 och undrar vart bensinkranen ligger för när den står över natten så läcker det ut något och det luktar inte som bensin ( har ingen aning vad det är) men mina polare säger att man måste trycka på bensinkranen när man lämnar den och just det jag inte hittar på min tacksam över svar
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

Hej, Den såkallade "bensinkranen på en Derbi heter: "vaccumkran", den ser rund ut och sitter 2st slangar på

Kan gå sönder, och då rinner det bara, men jag tror felet på din är att flottörnålen inte tätar som den ska.

Mvh.

Bild
IGNORERA FILTRET OCH MUTTERN PÅ BILDEN
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

gilerahjärnan skrev:Hej, Den såkallade "bensinkranen på en Derbi heter: "vaccumkran", den ser rund ut och sitter 2st slangar på

Kan gå sönder, och då rinner det bara, men jag tror felet på din är att flottörnålen inte tätar som den ska.

Mvh.

Bild
IGNORERA FILTRET OCH MUTTERN PÅ BILDEN
Tja tack för svar men vad ska jag göra för att det inte ska rinna o göra så flottörnålen tätar de som du sa, det rinner inget när man åker eller så bara när den står still
gilerahjärnan
Varnad

För att vara säker på vad det är som är fel, så ska du dra loss den övre slangen på vaccumkranen, Det ska inte rinna någonting när moppen är avstängd, dvs:

rinner det från kranen när moppen är avstängd är det vaccumkranen som är kass.
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

gilerahjärnan skrev:För att vara säker på vad det är som är fel, så ska du dra loss den övre slangen på vaccumkranen, Det ska inte rinna någonting när moppen är avstängd, dvs:

Ok, ska kika på det äre lungt om jag återkommer med svar senare?
gilerahjärnan
Varnad

sHAWN skrev:
gilerahjärnan skrev:För att vara säker på vad det är som är fel, så ska du dra loss den övre slangen på vaccumkranen, Det ska inte rinna någonting när moppen är avstängd, dvs:

Ok, ska kika på det äre lungt om jag återkommer med svar senare?
Självklart!
Skriv svar