Klass 2 körkort ångest hjälp!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
sHAWN
Elmoped

Klass 2 körkort ångest hjälp!

Inlägg av sHAWN »

Okej vet inte om det här är rätt ämne nu men men nu tänker jag fråga en fråga.

Jag har tänkt för mig att skaffa klass 2 moped nu när jag fyller 15 (December)

Jag har bokat kurser denna månad så jag är klart med allt och sedan kan göra teoretiska provet på min födelsedag.

Då vi säger att jag har en moped nu i december o inte kan köra måste vänta tills mars. Jag bor väldigt centrum i staden jag bor 5 min från skolan, 5 min från stan osv. Alla mina polare i skolan kör moped och jag blir också väldigt sugen men är så upp och ner hela tiden om att det är ovärt sedan att det inte är det och jag vet inte vad jag ska göra jag vill ha en moped men samtidigt inte. åka med polarna är kul men sedan när jag börjar gymnasiet tror jag inte jag kommer ha någon användning av den då jag bor typ 1-2 min till gymnasiet som jag ska börja i.

Att kunna åka på skoltiden till idrotten med polarna, att åka på kvällarna med kompisarna det verkar så himla kul.

MEN är det värt tycker ni i denna situation jag är i?

Tacksam för svar! <3
:?
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

Ja, om du kör trimmat..
Dina polare kör förmodligen 45 mopeder o det är inte kul och ligga sist.
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

Kevin Kristoffersson skrev:Ja, om du kör trimmat..
Vill verkligen inte lägga på ett trimrör eller något sånt men kanske dra pluggen eller något liknande har tänkt mig att köpa en dt mt5 00 eller 99 något sånt o dom drar ju 45 original så.. , ja alla mina polare har 45 mopeder. men kommer jag inte kanske förlora på massor när jag sedan säljer mopeden i gymnasiet?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

Dragen v-ring å urpluggat rör duger :)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

Nojjan skrev:
Dragen v-ring å urpluggat rör duger :)[/quote

Går ikke dra V ringen på crossmope ;)
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

jaja, sålänge du hänger med så är det ingen fara, minns när moppen gick 45 o man låg en bra bit bakom, inte kul
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
oscaee
Svårstartad skrothög

Inlägg av oscaee »

ja de är sjukt värt med moppe:) och väldigt värt är de om man kör trimmat:)

om du ska ha cross moppe tycker jag du ska ha 70cc urpluggat orginal rör och 17,5mm förgasare

eller den enkla setupen
urpluggat orginalrör och andra munstycken och drev:)
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

oscaee skrev:ja de är sjukt värt med moppe:) och väldigt värt är de om man kör trimmat:)

om du ska ha cross moppe tycker jag du ska ha 70cc urpluggat orginal rör och 17,5mm förgasare

eller den enkla setupen
urpluggat orginalrör och andra munstycken och drev:)
Vet inte om det är så värt då jag kommer bara köra i 5 månader sen är gymnasiet på G
oscaee
Svårstartad skrothög

Inlägg av oscaee »

man kan åka moppe i gymnasiet oxå de är värt tro mig de är en ren jävla fri het att kunna åka vart man vill när man vill osv:)
obeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av obeee »

Jag är 16 nu och tog klass 2 kort för några månader sen. Alla mina kompisar så att det skulle va ovärt, att det var försent osv. Men så kåt som jag är i fordon så tog jag klass 2 kort och köpte moppe, vem orkar vänta på att övningsköra bil liksom. Jag tycker att det var värt, Alla mina kompisar har 45 mopeder som är trimmade till viss del och jag kan hänga på dom med dragen plugg och tk rör. Använder moppen när ja e ute på kvällarna, när jag ska till träningen eller skolan (går i gymnasiet nu) och det är inte alls pinsamt att ha en 30 moppe när alla här 45 moppar. De som vet skillnad lär förstå att den är trimmad. Kortfattat, kör på bara, du kommer ha glädje av den :)
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

Pinsamt å köra 30 moppe? Har bara haft 30 moppe å drar alla mina kompisar 45 moppar här.
Sen om man tänker köra trimmat så tar man av regskylt å då ser man ingen skillnad eller kanske att 30 moppe är äldre men skitsamma.

Skaffa moppe fett skönt slippa håla busstider etc.
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

pinsamt o köra Eu moppe? drar folk som har lätt mc.

EU kort är bättre på alla sätt och vis.
obeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av obeee »

Nojjan skrev:Pinsamt å köra 30 moppe? Har bara haft 30 moppe å drar alla mina kompisar 45 moppar här.
Sen om man tänker köra trimmat så tar man av regskylt å då ser man ingen skillnad eller kanske att 30 moppe är äldre men skitsamma.

Jag menar att mina kompisar sa att de skulle va pin, och hans kompisar med 45 moppar kanske också sa så. Sen drar jag ju också ifrån mina kompisar med 45
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

obeee skrev:
Nojjan skrev:Pinsamt å köra 30 moppe? Har bara haft 30 moppe å drar alla mina kompisar 45 moppar här.

Jag menar att mina kompisar sa att de skulle va pin, och hans kompisar med 45 moppar kanske också sa så. Sen drar jag ju också ifrån mina kompisar med 45
Sen om du kör drac 30 moppe så kan du ju ha 80s utan att fräsa
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

obeee skrev:Jag är 16 nu och tog klass 2 kort för några månader sen. Alla mina kompisar så att det skulle va ovärt, att det var försent osv. Men så kåt som jag är i fordon så tog jag klass 2 kort och köpte moppe, vem orkar vänta på att övningsköra bil liksom. Jag tycker att det var värt, Alla mina kompisar har 45 mopeder som är trimmade till viss del och jag kan hänga på dom med dragen plugg och tk rör. Använder moppen när ja e ute på kvällarna, när jag ska till träningen eller skolan (går i gymnasiet nu) och det är inte alls pinsamt att ha en 30 moppe när alla här 45 moppar. De som vet skillnad lär förstå att den är trimmad. Kortfattat, kör på bara, du kommer ha glädje av den :)
Okej men det låter ju bra, men är det fortfarande värt att köpa moppe tho när jag går i gymnasier o bor 1-2 minuter från gymnasiet 5 minuter just nu från skolan har man tid att åka med polarna o glida på dagarna eller är det mycket plugg osv så man inte kan åka?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Först och främst så är det ju inte värt att ta kortet för att åka till skolan ifall man går gymnasie, dock är det sinnessjukt skoj att hålla på med trimmade mopeder på fritiden! :twisted:
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

Hampu skrev:Först och främst så är det ju inte värt att ta kortet för att åka till skolan ifall man går gymnasie, dock är det sinnessjukt skoj att hålla på med trimmade mopeder på fritiden! :twisted:
Stunta <3
Skriv svar