Aerox går dåligt efter renovering

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Greddde
Elmoped

Aerox går dåligt efter renovering

Inlägg av Greddde »

Så jag renoverade min aerox här i somras inga som helst problem att få allt monterat osv, Ända skillnaden är att min granne filade "lite grader" som han själv kallade det i motorblocket och efter detta så får jag inte fanskapet att gå rent. Förgasare är rengjord 4 gånger, la ner 2 hela dagar på att ställa in förgasaren med olika munstycken, nål osv.

Kan filande ha påverkat hur motorn går? Bluddrar när jag gasar och är seg att komma upp i fart och håller inte samma topphastighet..

Uppskattar svar så fort som möjligt då moppen ska säljas så fort som möjligt
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Det läcker inte tjuvluft vid cylindern/blocket då?
Greddde
Elmoped

Inlägg av Greddde »

emilnordman skrev:Det läcker inte tjuvluft vid cylindern/blocket då?
Inte något som jag märkt, Får ta en noga koll imorgon se om jag kan hitta något som eventuellt läcker ur sig luft
Användarens profilbild
jim81mie
Elmoped

Re: Aerox går dåligt efter renovering

Inlägg av jim81mie »

Greddde skrev:Så jag renoverade min aerox här i somras inga som helst problem att få allt monterat osv, Ända skillnaden är att min granne filade "lite grader" som han själv kallade det i motorblocket och efter detta så får jag inte fanskapet att gå rent. Förgasare är rengjord 4 gånger, la ner 2 hela dagar på att ställa in förgasaren med olika munstycken, nål osv.

Kan filande ha påverkat hur motorn går? Bluddrar när jag gasar och är seg att komma upp i fart och håller inte samma topphastighet..

Är den trimmad? Vad är du bytt under renoveringen? Dessa grader, satt dom i skarven på utsidan av motorblocket eller insidan?
Kör Yamaha Aerox -04 Stage6 Streetrace 70cc - Dellorto 21mm
& Volvo V60 T3 R-Design Rebell Blue
Greddde
Elmoped

Re: Aerox går dåligt efter renovering

Inlägg av Greddde »

jim81mie skrev:
Greddde skrev:Så jag renoverade min aerox här i somras inga som helst problem att få allt monterat osv, Ända skillnaden är att min granne filade "lite grader" som han själv kallade det i motorblocket och efter detta så får jag inte fanskapet att gå rent. Förgasare är rengjord 4 gånger, la ner 2 hela dagar på att ställa in förgasaren med olika munstycken, nål osv.

Är den trimmad? Vad är du bytt under renoveringen? Dessa grader, satt dom i skarven på utsidan av motorblocket eller insidan?
Sitter 70cc, 19mm fögg o lite annat på den, Den som byttes var ny vev och lager, Alla packningar är nya också. Satt på insidan av blocket
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Har inte karvat uppe på då? Så att det blev ojämt..
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Greddde
Elmoped

Inlägg av Greddde »

Speedway skrev:Har inte karvat uppe på då? Så att det blev ojämt..
Ingen anning, men är det värt o klyva motorn o se över ifall dom är ojämna?
Skriv svar