Mål:
Frän moped
Lite fart i han
Stuntvänlig ska han va också!
Påväg=

Funderar på det=

Färdigt=

Kommer förmodligen=

Setup:
ZX-R

Polini 70cc sport

Doppler (S2R) Racingmembran

Styling:
Höjningssats

Sidostöd

Tolva

Nya handtag

Svarta sidokåpor kåpor

Svarta/vita kraschpuckar

Svart BCD framkåpa

Tonade blinkers

Tonad baklampa

Lacka tolvan svart

Fotplåt

Glömde det viktigaste, badboytutan!

Bilder före start:
[spoiler]


Update 1
2014-08-28
Har mekat en jävla massa! Först så satt insuget fast i två insex- och två torxskruvar, dock var torxskruvarna helt runda så att jag fick inte upp de.
Jag beställde då ett racingmembran ifrån Doppler och ett nytt insug men självklart så gick det inte med dessa komponenter heller. Blåser ut luft mellan cylinder och membran (tror det är mellan membran och cylindern, kan vara mellan insug och membran också...)
Just nu har jag därför originalcylindern för att ta mig till & från skolan (åka buss är ju drygt för då måste man hålla tider och även byta buss inne i stan)
Kan även nämna att fästena för framlyktan är paj så jag har satt fast svart stylingnät så det inte bara är ett stort hål i framkåpan, har även rengjort förgasaren men det är väl ointressant

Ifall ni vet en packning på tub SOM TÅL BENSIN så får ni gärna säga till mig, jag tar även emot andra lösningsidéer!
Nu till det roliga. bilder! (även fast det inte är många

[spoiler]Såhär porrig var cylindern, dålig bild dock


Tyckte inte om mopeden riktigt så jag gav den ett litet finger


En bild på skönheten fast några kåpor och skit borta


[/spoiler]
Här finns även ett videoklipp på hur fanskapet lät med trimmet monterat

Glöm inte detta för guds skull!

Update 2
2014-09-04
Har hänt lite nu!
Först och främst har jag ju fått mopeden att gå bra, problemet var att skruvarna i membranet tog i cylindern så det blev inte alls tätt!
Förgasaren har i nuläget iallafall ett bra huvudmunstycke men det är helt sjukt att den går bäst med 92 (!) eftersom med originalcylindern och membran så hade jag 90!
Var ute och körde lite och efter typ 10 minuters bakhjulsåkande så lyckades jag dra så hårt vid en inbromsning att vajern gick av!
Ändå lite glad för det eftersom nu när jag har en ny vajer så tar bromsen MYCKET bättre!
Sen har jag ju även fått en ny framkåpa som föräldrarna pröjsa eftersom original var trasig

Nöjd med utseendet framifrån men från sidan tycker jag verkligen att BCDs framkåpor är så sinnessjukt fula.
Nu kör vi lite bilder

[spoiler]

Lösningen


Nya verktygen!

Gamla vajern, klappslut!

Hur slidan ser ut just nu!


2014-09-17 Mopeden är nu beslagtagen.
Update 3
2014-09-21
Inte hänt ett piss på mopeden och snuten tog mig i onsdags som sagt.
Självklart åker inte projektet ned för det! Jag kommer börja med att besikta mopeden och sedan blir det antingen min ''gamla'' polini 70cc sport ifall jag får ha kvar den annars blir det en ny 70cc, tar polisen ZX-R röret så blir det förmodligen Yasuni scooter R eller kanske ett stage6 pro? Får se helt enkelt!
Har även haft lite tankar på att skaffa en billig crossmoppe att trimma skiten ur men nu när jag blev tagen så känns det ju inte så jävla värt. Har därför funderat lite på ifall man kanske skulle ta & försöka sig på vevbyte och fixa cylindern portad, eller möjligtvis en vassare cylinder + portning?

Kan även tänkas att jag drevar upp mopeden!
Ni får ha det så bra, lämna en kommentar för lite motivation och bli inte tagna av snuten!

Update 4
2014-10-30
Nu var det över en månad sedan jag uppdaterade!
Det tog mig 4 veckor att få tillbaka mopeden, det enda dem hade gjort var att 2 skruvar till framkåpan var borttagna. Jäveln som skruvade orkade väl inte skruva nå mer när han insåg att framkåpan satt fast i 2 buntband också

Jag har nu halvt skruvat arslet av mig, bytt cylinder, tuta (den gamla originaltutan fungerar helt plötsligt inte..!), originalframkåpa (måste dock köpa ny eftersom fästet till framlyktan är trasigt), tagit bort höjningssatsen, originalrör, originalmembran, originalinsug, rengjort luftfiltret (måste dock skaffa luftfilterolja eller vafan det heter), satt på b*gläppen, satt på backspegeln och satt på framstänkan. Har säkert glömt något

Det jag har kvar är originalstöd, reflexer, ny hastighetsmätare (mätarjäveln är ju fuktskadad), fixa tutan, fixa bromsljuset, fixa helljuset och sen får jag väl sätta fast lyktan med limpistolen eller något

Nu jävlar tycker jag det är dax för bildjävlarna för ni vill väl inte sitta och läsa mitt jävla tjöt

[spoiler]Bild utanför grislyan


Bilder från när jag startade den första gången efter cylinderbytet



Nuläget! Jävligt originalb*gig moped


[/spoiler]
Lämna lite kommentarer nufan, behöver ju lite motivation ifall jag ska trimma skiten ur den i vinter

Update 5
2015-01-09
Drar en liten mini-update! Har beställt delar för att kunna besikta mopedjäveln, förmodligen är det bara två saker som saknas nu! Och dessa fanns inte på easyparts.nl, det är de orangea reflexerna så jag tror jag drar till yamaha center efter jag fotat mig till nya körkortet på måndag!

Det enda jag är lite smått ''orolig'' över eller vad man ska säga är det där jävla centralstödet, har ingen aning om hur man monterar det, vet inte ens ifall jag har allt som behövs

Själva skruvandet börjar nog när jag vet på ett ungefär när jag kan fixa den där jävla bekräftningen eller vafan man kallar det på att den är laglig.
Nu till en lite roligare nyhet, när jag köpte hastighetsmätare osv från easyparts så passade jag på att köpa en 21mm dellortoförgasare! Blir jag ändå inte nöjd med hastigheten när jag monterat allt trim så blir det förmodligen ett annat rör också.
Foton:





Resterande är bara tråkigt skit så som blinkersglas osv så fotade ej det.