Bör moppen inte gå fortare?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Bör moppen inte gå fortare?

Inlägg av Rainn »

Hej! Jag har satt på mitt Stage6 Pro Replica avgassystem på min Vivacity (2-takt), jag bytte munstycke idag till 60 hade 52 orginal. Idag när jag skulle testa moppen så fick den lite mindre axx och han toppa bara 70 gjorde 67 innan med dragen v-ring.

Kan det vara fel munstycke eller för stort han bluddrar inte och moppen har bra gasrespons och inga problem med gas osv.

Eller kan det vara CDI'n? För att jag hör att han är på samma varv typ maxvarv hela tiden, jag har inte ostrypt cdi.

Min kompis moppe går 80 med bara röret resten orginal.
Senast redigerad av Rainn den 15 augusti 2014, 21:22, redigerad totalt 1 gånger.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Max99
Elmoped

Inlägg av Max99 »

Har du dragit v-ringen?
Derbi is tha shit ^^
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Max99 skrev:Har du dragit v-ringen?
Ja det har jag.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
JoppeLindh
Elmoped

Inlägg av JoppeLindh »

Orkar den varva ur?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

JoppeLindh skrev:Orkar den varva ur?
Vad menar du? Den går fint men den måste gå fortare med det röret det är något som är fel, antingen cdi boxens fel då den är strypt och varvar inte mer eller så är det munstycket jag har nu är på gränsen till att gå dåligt (nästan för stort?

kan det vara något av de jag skrev? ska jag köpa Stylepro ostrypt cdi?
JoppeLindh
Elmoped

Inlägg av JoppeLindh »

Tänkte om den inte varvar fult ut, borde hjälpa med en ostryp cdi
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

JoppeLindh skrev:Tänkte om den inte varvar fult ut, borde hjälpa med en ostryp cdi
Aha nerå! :D Men axxet är jävligt bra men blivit sämre än vad det var förut men den bluddra typ ibland när man gasar fullt innan man kommer upp i varv, kan den skära om jag byter tillbaka till orginal munstycket?

Edit; Om det nästan är för stort och jag byter till sportluftfilter så kommer den nog gå bättre? Jag ska testa med det då man måste öka i munstycke när man byter till sportluftfilter så jag behöver inte byta munstycke när ja sätter på sportluftfiltret då bör den gå bättre annars är det CDI'n.

Detta står på twostroke.se (Stylepro CDI)

"Detta märks framförallt vid ett byte till en trimcylinder, men även till högvarviga avgassystem som (t.ex. Yasuni R eller Stage6 PRO) arbetar som bäst i varvtalen över 8000 rpm. "
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Använder du orginal vikterna och fjädrarna?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

TheRavenBlue skrev:Använder du orginal vikterna och fjädrarna?
Japp de är orginal vikter och dem är snart slut börjar typ bli fyrkantiga, har orginal kopplingsfjädrar
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Rainn skrev:
TheRavenBlue skrev:Använder du orginal vikterna och fjädrarna?
Japp de är orginal vikter och dem är snart slut börjar typ bli fyrkantiga, har orginal kopplingsfjädrar
Först, byt vikterna om dom är fyrkantiga väger dom för lite och du kommer inte få någon fart. Sen, vilken årsmodell på vivan? Dom gamla "grodvivorna" tror jag inte har strypy cdi, det hade inte min och polarens iaf och dom va 02 och 04 tror bara dom nyare har det... Men du lär inte ha strypt cdi om den gör 70! Pluggat ur röret? Vilket rör hade du innan? Lägg upp en bild på det det kan vara ett rör som ser org ut fast inte är det, sånt hade jag ett tag
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Skriv svar