Idag när jag var ute och körde lite så märkte jag att den inte varvar fullt på 5ans och 6ans växel. Jag har ingen riktig varvmätare då jag bara har en stapel som fylls, den fylls ungefär 3/4 på 5an och 6an medans fullt på neutral och alla andra växlar.
lägg i friläge och gasa fullt om den slutar varva upp mer och börjar hacka bluddra så har du strypt. annars kör fullt i en nerförsbacke så märker du fall den är strypt.
Setup:
airsal 70cc portad av togge
yasuni r3
21mm black edition
malossi membran
malossi racing koppling fjädrar
doppler vev
barikit c3 lager
13-53
säljer gainelli 2t hör av dig fall du är intresserad!
Jag var ute och testkörde för ungefär 5 minuter sedan, då höll jag in kopplingen och gasade fullt. Den varvar då upp men sedan beter den sig som om att jag släpper gasen och sen gasar igen. Ungefär som en blackbox stryper.
iee77 skrev:Jag var ute och testkörde för ungefär 5 minuter sedan, då höll jag in kopplingen och gasade fullt. Den varvar då upp men sedan beter den sig som om att jag släpper gasen och sen gasar igen. Ungefär som en blackbox stryper.
Är det som att den inte låter dig varva mer alltså den börjar hacka? Det är då troligtvis en strypt cdi.
iee77 skrev:Jag var ute och testkörde för ungefär 5 minuter sedan, då höll jag in kopplingen och gasade fullt. Den varvar då upp men sedan beter den sig som om att jag släpper gasen och sen gasar igen. Ungefär som en blackbox stryper.