Sida 1 av 1

Hjälp, skiten går sakta. Derbi Senda extreme 08

Postat: 7 augusti 2014, 00:52
av astrosphere
Tjäna, gubbar.

Jag har en Derbi Senda extreme 2008. Har gått ungefär sådär 400 - 500 mil. Ja de kvittar ju.
Jag vill få up hen i allafall till 90. Går ungefär 75 - 80 nu.

Trimm:
Drevning: 14/53
Trimmrör: Dos Salidos
Fögasare: 21mm black edition
Luftfilter: Stage6 - Luftfilter (Racing) (Röd)

Tycker liksom att han går nå jävulskt sakta för trimmet jag köpt. All hjälp upskattas! :D

Postat: 7 augusti 2014, 01:01
av Härdig
är förgasaren rätt inställd, sen så går dem inte så mycket fortare med den setupen skulle jag tro :)

Postat: 7 augusti 2014, 01:08
av astrosphere
Men en kompis har la en aprilla, han köpt mitt TK highquality kit. Han har allt orginal förtum. CDI, Drev (13-53), och röret. Hans gick 97.

Min går la inte ens snabbare nerför. Samma fart ner som platt.

fsd

Postat: 7 augusti 2014, 01:09
av astrosphere
Va ska jag göra för att få den att gå snabbare då?

Postat: 7 augusti 2014, 01:11
av DerbiLukaZ98
borde ju göra 80 + iallafall. kolla så inte cdi boxen är strypt och ställ in förgasaren ordentligt :)

Re: fsd

Postat: 7 augusti 2014, 01:12
av TheRavenBlue
astrosphere skrev:Va ska jag göra för att få den att gå snabbare då?
Större cylinder kan du få lite mera fart med.

Postat: 7 augusti 2014, 01:14
av DerbiLukaZ98
läste dina två svar nu är troligt vis strypt cdi om du känner att den har mer och ge men att det är något som bromsar typ hakar och de inte går fortar ner för så har du nog strypt cdi.
testa att dra den vita kaben på cdi de funkar på vissa Derbi :) gjorde de på min

Gmm

Postat: 7 augusti 2014, 01:15
av astrosphere
CDI är strypt. Hjälper det verkligen så mycket?

Jag vill inte köpa en cylinder. Finns det ngn duglig som är billig då?

ff

Postat: 7 augusti 2014, 01:16
av astrosphere
Vita kabbeln, kan du berätta lite mer om det? Vad händer om det går åt helvete då xD? Ny CDI? :D

Postat: 7 augusti 2014, 01:20
av DerbiLukaZ98
börja med och byt cdi är inte dyrt tror kgi har någon för typ 200kr.
airsal 70cc racing/sport är hyffsade cylindrar och då så håller orginal veven ett bra tag om den är i fint skick nu och om du inte maxar så fort du får läge.
jo de sitter en vit kabel i cdin bara att dra ut den och testa vet inte om de funkar på din moppe men funka på min :) vete fan fall de finns risk att cdin pajar om du drar den men tror inte de.
men köp en ny cdi de är bäst de :)

d

Postat: 7 augusti 2014, 01:34
av astrosphere
Behöver jag ngt mer om jag ska köpa cylinder? Och airsal är slut ):

Re: d

Postat: 7 augusti 2014, 06:08
av TheFlyingFin
astrosphere skrev:Behöver jag ngt mer om jag ska köpa cylinder? Och airsal är slut ):
Lite munstycken är rätt bra å ha :) Har själv en likadan Derbi, och den har med liknande setyp klockats 101 av förra ägaren och runt 85 oinställd av mig. Börja med ostrypt CDI. Min gick 75~ med strypt och 12/52 och gör runt en 85 med ostrypt. Då accar den också sjukt gott.

Postat: 7 augusti 2014, 09:44
av sweeken
Vill du veta om du har varvstopp är det ju bara att gasa fullt på neutralen och se om den varvstoppar

HH

Postat: 7 augusti 2014, 11:47
av astrosphere
Vet redan att den är strypt. Har en varvmätare.

Re: d

Postat: 7 augusti 2014, 11:48
av astrosphere
TheFlyingFin skrev:
astrosphere skrev:Behöver jag ngt mer om jag ska köpa cylinder? Och airsal är slut ):
Lite munstycken är rätt bra å ha :) Har själv en likadan Derbi, och den har med liknande setyp klockats 101 av förra ägaren och runt 85 oinställd av mig. Börja med ostrypt CDI. Min gick 75~ med strypt och 12/52 och gör runt en 85 med ostrypt. Då accar den också sjukt gott.
Hmmh.. Jag får väl la tänka på saken me cylinder.

Postat: 7 augusti 2014, 12:58
av jmmi69
jag säger köp 70cc