Tack på förhand!

Variatorn gör stor skillnad, du vinner både acc och toppfart på att ställa in den , och förstås kopplingen (kopplingsfjädrar och tryckfjäder)macke15 skrev:Speedfight skall ha så tunga så. Men utöver cdi strypningen. Gör variator någon skillnad? Samt reeds
Det jag menade med att man får betala överpris ifall man ska köra fort på originalcylindern, membran kostar mera än vad det ger, samma med att köpa ny koppling & ny variator.emilnordman skrev:Variatorn gör stor skillnad, du vinner både acc och toppfart på att ställa in den , och förstås kopplingen (kopplingsfjädrar och tryckfjäder)macke15 skrev:Speedfight skall ha så tunga så. Men utöver cdi strypningen. Gör variator någon skillnad? Samt reeds
Membranen vinner du knappt någonting på att byta, kanske liite bättre acceleration och någon enstaka, kanske 2 km/h högre toppfart
Nja, ärligt talat vinner du inte mycket toppfart med 70cc, kanske 10km/h, större cylinderdiameter ger bara bättre vrid, och bättre bottendragmacke15 skrev:Så du skulle rekkomendera 70cc eller?
Jämför inte crossmoppe med scooter nu...emilnordman skrev:Nja, ärligt talat vinner du inte mycket toppfart med 70cc, kanske 10km/h, större cylinderdiameter ger bara bättre vrid, och bättre bottendragmacke15 skrev:Så du skulle rekkomendera 70cc eller?
Jag känner en som kör Aprilia Sx50 från 08, hans går 115 med originalcylinder, original förgasare, och Arrow-rör
En annan som kör Aprilia Rx50 från typ 06-07 gick 120 med 70cc på, och Tecnigas på
Ett annat bra trim man kan skaffa är anorexia, mindre luftmotstånd och mindre tyngdemilnordman skrev:Vill du va värst i stan, köp Stage6 R/T , byt vev, lager, packboxar, tändplatta, lägg på trimvariator, kevlar-rem, dreva om slutväxeln, trimkoppling, starkare tändspole , trim-cdi, större förgasare, större insug, "trim-membrankorg", ta bort alla onödiga kåpor= onödig vikt
Då jäklar ska du få se på speed