Och det andra, fattar ingentiing vad som händer med min kinamoppe. Kan berätta lite om den..
Den har stått ute i 2 år, så jag köpte den i januari för en 500 hundring. Jag fixade ihop den och problemet var att den inte fick någon soppa. Så hällde i soppan i förgasaren direkt och den hoppa igång direkt!

Jag var ute o körde ett tag, lekte lite i snön och sådär, och funkade perfekt. Sen efter kanske 1 eller 2 månader så började den krångla och var svårstartad. Mer svårstartad efter jag hade dragit V ringen.

Försökte starta den på en morgon då jag skulle till skolan, men den startade aldrig så jag missade bussen..

Så jag lät den bara att stå i några månader, och nu för kanske 1 vecka sen så fick jag igång han igen, justerade ventilerna lite (genom ögonmått

Dagen efter, vid 12-13:00 nåt sånt där så skulle jag starta den.. (el start) men nej, den ville ej starta.. Startmotorn gick runt osv..(har redan testat Hassse's felsöknings schema, men gick inget vidare) efter ett tag att jag hade stått där och försökt få igång den så märkte jag att den slutade liksom försöka att gå igång. Kändes som att den hade noll kompression. Jag tog in den i garaget, försöket kolla upp felet i ventilerna, men ventilerna var som dom skulle. Jag var rädd för att kolvringar eller cylindern har pajjat. (Kunde dock inte komma åt cylindern då jag inte hade rätt verktyg, har supit bort alla..

Jag vill helst inte lägga ner mycket pengar på den här eftersom jag inte är så rädd om den.. eftersom det är mer som en stunt moppe, men man är alltid glad när den är väl igång

Men iallafall, jag försökte justera ventilerna oså, hällde soppa i förgasaren men gick inget vidare.. dock blev tändstiftet väldigt blött så jag fick göra rent det och sedan testa jag igen, men det funkade fortfarande inte. Satte fingret för tändstift hålet och kände om det var kompression. Och ja, det var det.. Tror den var okej, kände iallafall att "luften" ville ut och man kände att det tryckte på fingret. Försökte då en gång till, försökte med vilja den här gången, och nepp, den vill f*n i mej inte starta. Fattar inte vad problemet är, gick ju suveränt häromdagen, men nu när den hade stått över natten så ville den fortfarande inte gå igång..
Är det någon som har några tips? Någon som vet problemet?
Specs, och vad jag har gjort på den.
EGR:en borta, pluggade hålet med en skruv nyligen, pluggade igen det häromdagen, och innan gick den suveränt. (kanske är det som är problemet? haha

kapat bakdelen och satte tanken i hjälmfacket, ser bra ut och funkar bra!

ostrypt CDI.
Variator ringen borttagen.
Sport luft filter (vet ej om kan vara ett problem)
// Mvh, hewieee