Sida 1 av 1
gasres setup Derbi Senda
Postat: 6 juli 2014, 19:29
av TheRavenBlue
Jag har en Derbi Senda drd och jag har lärt mig hur man använder kopplingen för att kunna köra på bakhjulet nu vill jag få lite mera kraft vad kommer jag behöva för grejer för att få gasres och inte behöva rycka som f*n.
(Derbi Senda DRD -03)
Tack på förhand!
//Raven
Postat: 6 juli 2014, 19:32
av rärox
110cc parmakit.
Postat: 6 juli 2014, 19:33
av TheRavenBlue
rärox skrev:110cc parmakit.
xD så mycket vill jag inte ha.
Postat: 6 juli 2014, 19:39
av GurkMarmelad
En pigg 80cc-90cc med korrekt drevning.
Mer cylindervolym=mer bottendrag
Postat: 6 juli 2014, 19:39
av Pulze
ja det räcker inte med en klen airsal 70cc för att få riktigt gasres. Gesres enligt mig är när man sitter normalt på mopeden och av att endast gasa så ska den stiga minst 40-50cm.
Med min setup som står i min signatur så har jag kanske 2cm gasres på 1an.
Postat: 6 juli 2014, 21:13
av rärox
TheRavenBlue skrev:rärox skrev:110cc parmakit.
xD så mycket vill jag inte ha.
Vadå, du får ju gasres och det var det du ville ha.
Postat: 6 juli 2014, 21:14
av Persson97
Du vill alltså ha gasres för att du ska stegra? Dom flesta som stuntar brukar ha en rätt slö setup..
Postat: 6 juli 2014, 22:46
av Nojjan
Persson97 skrev:Du vill alltså ha gasres för att du ska stegra? Dom flesta som stuntar brukar ha en rätt slö setup..
Nja har sett många videos med folk som stuntar med sliders och 40-50 av videosarna jag har sett har dom gasres

Postat: 6 juli 2014, 22:57
av Pulze
Nojjan skrev:Persson97 skrev:Du vill alltså ha gasres för att du ska stegra? Dom flesta som stuntar brukar ha en rätt slö setup..
Nja har sett många videos med folk som stuntar med sliders och 40-50 av videosarna jag har sett har dom gasres

jo fast gesres me slider är skillnad mot crossmoppe
Postat: 6 juli 2014, 22:57
av Hampu
Nojjan skrev:Persson97 skrev:Du vill alltså ha gasres för att du ska stegra? Dom flesta som stuntar brukar ha en rätt slö setup..
Nja har sett många videos med folk som stuntar med sliders och 40-50 av videosarna jag har sett har dom gasres

Till stunt vill man INTE ha gasres. Med gasres får man mindre kontroll på framhjulet eftersom att gasrullen blir väldigt känslig ifall man har mycket power i mopeden. Är gasen känslig blir det svårt att hålla den perfekta vinkeln på mopeden hela tiden.
Dock blir det väldigt mycket lättare att köra bakhjul rakt fram med gasres eftersom man kan pumpa väldigt mycket och behöver inte vara så noggran med hur högt upp framhjulet befinner sig.
Postat: 7 juli 2014, 10:58
av Nojjan
Pulze skrev:Nojjan skrev:Persson97 skrev:Du vill alltså ha gasres för att du ska stegra? Dom flesta som stuntar brukar ha en rätt slö setup..
Nja har sett många videos med folk som stuntar med sliders och 40-50 av videosarna jag har sett har dom gasres

jo fast gesres me slider är skillnad mot crossmoppe
aa det förstår ja men jag tänkte generellt stunt bara

Postat: 7 juli 2014, 11:17
av Rexxy
Riktigt gasres är att moppen ska resa okontrollerat vid full gas - den ska slå över om man inte släpper på gasen.
Postat: 7 juli 2014, 14:11
av Mura
Rexxy skrev:Riktigt gasres är att moppen ska resa okontrollerat vid full gas - den ska slå över om man inte släpper på gasen.
och INGEN koppling!!!!!!!!
Postat: 7 juli 2014, 21:54
av simonskaren
Jävla tjat om parma! Fattar inte vf man lägger ut sjukt me pengar på de när de inte ens håller?
Postat: 7 juli 2014, 23:13
av Rexxy
simonskaren skrev:Jävla tjat om parma! Fattar inte vf man lägger ut sjukt me pengar på de när de inte ens håller?
Om man vet vad man gör, så håller det

Postat: 8 juli 2014, 07:29
av simonskaren
Rexxy skrev:simonskaren skrev:Jävla tjat om parma! Fattar inte vf man lägger ut sjukt me pengar på de när de inte ens håller?
Om man vet vad man gör, så håller det

Har själv ingen erfarenhet av parmakit, men de jag ha hört e att de inte e prisvärt o pga den stora borningen e nickasilen lövtunna :/ annars sku de locka men när de sägs att nivkasilen inte håller så nä. Men däremot blir de bidalot 94 me 48 i slaglängd

det kommer bli intressant! Rexxy, du får hålla utkik Om du e intresserad av att följa sen

ett jäkla vrid i de
Postat: 8 juli 2014, 09:21
av Rexxy
simonskaren skrev:Rexxy skrev:simonskaren skrev:Jävla tjat om parma! Fattar inte vf man lägger ut sjukt me pengar på de när de inte ens håller?
Om man vet vad man gör, så håller det

Har själv ingen erfarenhet av parmakit, men de jag ha hört e att de inte e prisvärt o pga den stora borningen e nickasilen lövtunna :/ annars sku de locka men när de sägs att nivkasilen inte håller så nä. Men däremot blir de bidalot 94 me 48 i slaglängd

det kommer bli intressant! Rexxy, du får hålla utkik Om du e intresserad av att följa sen

ett jäkla vrid i de
Att nicasilet är tunt p.g.a borrningen stämmer inte. Den blir inte tunn bara för att borrningen är för stor! Nicasilet är ändå någon hundradel tjock.
Jag har parmakit 110 på min arbetsbänk, under konstruktion.

Postat: 8 juli 2014, 10:35
av TheRavenBlue
Är det svårt att fila bort så att 110 kitet får plats?
Postat: 8 juli 2014, 19:10
av simonskaren
Rexxy: Japp bra projekt o me original luftboxen!
Svårt e de väl inte bara man e noga. Finns en tråd ti AM6 motorn om jag inte minns fel

Postat: 8 juli 2014, 22:00
av Hilmersson
Rexxy skrev:Riktigt gasres är att moppen ska resa okontrollerat vid full gas - den ska slå över om man inte släpper på gasen.
Som jag gjorde i frihamnen menar du?

Postat: 8 juli 2014, 22:02
av Rexxy
Hilmersson skrev:Rexxy skrev:Riktigt gasres är att moppen ska resa okontrollerat vid full gas - den ska slå över om man inte släpper på gasen.
Som jag gjorde i frihamnen menar du?

Nja, du startade med kopplingen!

Inte riktigt res där!
Postat: 9 juli 2014, 00:58
av Xpressen
Äkta gasres är den är så stark på tomgången så den slår över när du lägger i ettan.
Nuff said.
Postat: 9 juli 2014, 01:35
av potog
Rexxy skrev:simonskaren skrev:Rexxy skrev:
Om man vet vad man gör, så håller det

Har själv ingen erfarenhet av parmakit, men de jag ha hört e att de inte e prisvärt o pga den stora borningen e nickasilen lövtunna :/ annars sku de locka men när de sägs att nivkasilen inte håller så nä. Men däremot blir de bidalot 94 me 48 i slaglängd

det kommer bli intressant! Rexxy, du får hålla utkik Om du e intresserad av att följa sen

ett jäkla vrid i de
Att nicasilet är tunt p.g.a borrningen stämmer inte. Den blir inte tunn bara för att borrningen är för stor! Nicasilet är ändå någon hundradel tjock.
Jag har parmakit 110 på min arbetsbänk, under konstruktion.

admins som snackar offtopick.... vart är detta forumet påväg?
om du ska stunta så rekomenderar jag arisal sport eller typ barkit 80cc.
med org rör å en 19mm förgasare typ

Postat: 9 juli 2014, 09:44
av Rexxy
potog skrev:
admins som snackar offtopick.... vart är detta forumet påväg?
om du ska stunta så rekomenderar jag arisal sport eller typ barkit 80cc.
med org rör å en 19mm förgasare typ

Ej Offtopic, då det i grunden behandlar samma ämne. I detta fall en setup som väl kunde användas till stunt.