Tja, har en Aerox -05a som inte vill starta. Jag har kört med 4% olja för förra ägaren sa det. själva grejen är ju att det är bara dragen v-ring, större munstycke och urpluggat orginal rör. Man kör ju med den blandningen till hyper har jag lärt mig. Men aja, jag blandade då med 3% och körde en kort stund men det gick svagare och ojämnare. Men då hade jag i lite olja men efterbliven som man är så hade jag nog i lite för mycket

Men körde på och det fungerade bra. Men så häromdan så skulle jag åka och åkte nån kilometer och då hörde jag som två smällar och sedan tappade den kraft så jag rullade in på en mack. Sen vägrade den starta. Så tog hem den och upptäckte jag att kylarvätskan var helt tom. (efterblivet x1000 att jag inte kolla så det fanns). Men har tittat lite på moppen och det får gnista (köpte ett nytt tändstift). Det rinner bränsle om jag tar bort slangen från förgasaren och kickar så rinner det bensin men funderar på om den får bensin när det är kopplad till förgasaren. Det känns konstigt om den har skurit för när jag kickar så kommer det luft ur avgasaröret.... vad kan det vara?
Lång text och ni kanske upptäcker en massa efterblivenhet men aja