Ny här, ny med allt. Hjälp uppskattas! (TRIMMA MOPED)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AA-12
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2014, 15:57

Ny här, ny med allt. Hjälp uppskattas! (TRIMMA MOPED)

Inlägg av AA-12 »

Tjenare! Som rubriken lyder är jag ganska ny här och inom allt om mopeder osv. Men en polare tänkte sälja en Yamaha DT50 utan förgasare för en billig peng till mig. Såg detta paket, köper med förgasare och trimpipa: http://www.trimbutiken.se/yamaha/dt-50- ... 45-mm.html
Vill inte spendera flera tusen, tänkte bara ha moppen till att leka med. Moppen är helt orginal, men skulle man kunna montera detta kit på moppen utan att köpa nåt mer till den? Och skulle man kunna montera kitet på orginalmotorn utan problem? När man hör alla moppe-inbitna snacka så hör man massa om att borra upp här och borra upp där.. Tacksam för endast seriösa svar.
BLAM BLAM BLAM!
AA-12
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2014, 15:57

Inlägg av AA-12 »

Skulle även vilja ha tips på vad för förgasare man ska använda, står bara att avgassystemet passar bäst till 16-20mm. Så vilken ska jag ha så moppen går bäst?
BLAM BLAM BLAM!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Det går alldeles utmärkt att köpa det där till din moped. Om du ska sätta på 70cc cylinder behöver du i stort sett bara byta munstycke i förgasaren för att mopeden ska gå bra. Att du sedan även köper effektrör och ny förgasare är bara ett stort plus.

Du behöver absolut inte "borra hit och dit" för att mopeden ska gå fortare, sådant sysslar man snarare med gällande hypermopeder eller väldigt gamla mopeder där det finns dåligt med trimdelar ute på marknaden.
Bild

Jag är odödlig
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Ifall du inte köper ett effektrör så måste du plugga ur originalröret också! Förgasaren behöver du somsagt inte byta men blir bättre resultat med en större förgasare!
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Denna sida säljer även kompletta trimkit.

http://www.trimbutiken.se/kompletta-tri ... ffekt.html
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

måste bara fråga.. är inte gamla dr50mx rören redan urpluggade??
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Nej vincent! Dem är både pluggade i avgas och insug org:)
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Skriv svar