stalker går dåligt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
andruzzi
Elmoped

stalker går dåligt

Inlägg av andruzzi »

Tjena. jag har märkt nu att på sista tiden, att min stalker går rent ut sagt, Skit dåligt!
Jag vurpade förut för någon månad sen, och jag skämms verkligen över det.. Jag låg i 60 ungefär. Sedan drog jag upp den på bakan, tog i som en tok, sen tappade jag ena handen och sen kmr jag inte ihåg vad jag gjorde.. efter det känns moppen lite "fladdrig".
vad kan det bero på? är ramen sne?

Och sen så körde jag med urdragen luftplugg ett tag.. Jag har hört att kolvringarna kan skära då.. Men det var ju inget jag visste då såklart.. Dum som jag var. När jag gasar nu, så är det ingen skillnad på halvgas och full gas:S vad är felet?
Tacksam för Snälla svar:)
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Re: stalker går dåligt

Inlägg av Johanssons »

andruzzi skrev:Tjena. jag har märkt nu att på sista tiden, att min stalker går rent ut sagt, Skit dåligt!
Jag vurpade förut för någon månad sen, och jag skämms verkligen över det.. Jag låg i 60 ungefär. Sedan drog jag upp den på bakan, tog i som en tok, sen tappade jag ena handen och sen kmr jag inte ihåg vad jag gjorde.. efter det känns moppen lite "fladdrig".
vad kan det bero på? är ramen sne?

Och sen så körde jag med urdragen luftplugg ett tag.. Jag har hört att kolvringarna kan skära då.. Men det var ju inget jag visste då såklart.. Dum som jag var. När jag gasar nu, så är det ingen skillnad på halvgas och full gas:S vad är felet?
Tacksam för Snälla svar:)
Hmm....rätt så svår fråga.
Tog moppen mycket stryk i vurpan ? För det kan ju vara många saker som har böjt sig eller blivit snea. Strippa moppen och kolla så att ramen ,gafflen och däcken mår bra.

På den andra fråga så vet jag inte riktigt vad felet kan vara, men byt kolvringar och byt storlek på munstycket. Kan vara att den bluddrar som den inte får ut maximal effekt.
Kolla också så att inget i drivningen slirar och att moppen tänder mellan halv och fullgas.
Bild
Användarens profilbild
andruzzi
Elmoped

Inlägg av andruzzi »

okej, jag fick bara 1ynka liten repa på sidan.. konstigt nog..
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Det är cylindern,kolven och hela paketet som kan pajja om du inte byter upp dig i munstycke när du drar någon plugg. Troligtvis så har du förlitet munstycke så att den har gått för tunt och skurit. Det där med att den är slö är nog att den får för lite bensin till mängden luft den får nu när du har tagit bort luftpluggen, så i med nya kolvringar/kolv och i med större munstycke!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Låst