Sida 1 av 1

stunt Rieju mrx

Postat: 22 april 2014, 11:18
av pitpro96
tja köpte mig nyss en Rieju mrx , tänkte stunta med den . tips på setup ? mvh :)

Postat: 22 april 2014, 11:40
av Sebbe-Tuning
Tror det finns en officiell tråd för dessa frågor som dyker upp här och var, varannan dag.
Men för att hjälpa dig så klarar du dig på urpluggat orginal om du vill komma billigt undan.
Vill du ha något mer vardags som går snabbare men är väldigt lågvarvig (tillämpar sig bra till stunt om det är lågvarvigt)
Då skulle jag satsa på
org förgasare
barikit 74cc eller airsal 70 sport
org rör/mk thrower
ostrypt membran/insug
12/52 drev / 11/65 - ditt val, med 11/65 lär den bli lite mer nådig att få upp på bakhjulet men varvar ut mycket snabbare så du får växla på bakan om du inte bara kör ringar.

Detta bör du klara dig rätt så bra på annars.

Postat: 22 april 2014, 11:48
av Dreamhack
Sebbe-Tuning skrev:Tror det finns en officiell tråd för dessa frågor som dyker upp här och var, varannan dag.
Men för att hjälpa dig så klarar du dig på urpluggat orginal om du vill komma billigt undan.
Vill du ha något mer vardags som går snabbare men är väldigt lågvarvig (tillämpar sig bra till stunt om det är lågvarvigt)
Då skulle jag satsa på
org förgasare
barikit 74cc eller airsal 70 sport
org rör/mk thrower
ostrypt membran/insug
12/52 drev / 11/65 - ditt val, med 11/65 lär den bli lite mer nådig att få upp på bakhjulet men varvar ut mycket snabbare så du får växla på bakan om du inte bara kör ringar.

Detta bör du klara dig rätt så bra på annars.
Offtopic egentligen men har bara en fråga till dig :D

12-52 / 12/53 är det någon skillnad som man märker av?

Postat: 22 april 2014, 11:51
av Sebbe-Tuning
Dreamhack skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Tror det finns en officiell tråd för dessa frågor som dyker upp här och var, varannan dag.
Men för att hjälpa dig så klarar du dig på urpluggat orginal om du vill komma billigt undan.
Vill du ha något mer vardags som går snabbare men är väldigt lågvarvig (tillämpar sig bra till stunt om det är lågvarvigt)
Då skulle jag satsa på
org förgasare
barikit 74cc eller airsal 70 sport
org rör/mk thrower
ostrypt membran/insug
12/52 drev / 11/65 - ditt val, med 11/65 lär den bli lite mer nådig att få upp på bakhjulet men varvar ut mycket snabbare så du får växla på bakan om du inte bara kör ringar.

Detta bör du klara dig rätt så bra på annars.
Offtopic egentligen men har bara en fråga till dig :D

12-52 / 12/53 är det någon skillnad som man märker av?
Teoretiskt sett ska det vara någon diff på 3-5km/h i timmen, vågar dock inte svära på detta riktigt.
Frågor kan ställas i pm här på tsr eller på fb (länk nedanför)

Postat: 22 april 2014, 13:00
av jukkasjärvi
Man brukar räkna ca 3km/h per FRAMdrev
Man brukar säga 3 kuggar bak motsvarar 1 fram
Alltså blir det en skillnad på ungefär 1km/h