Rieju 03 CDI?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Dawnrise98
Elmoped

Rieju 03 CDI?

Inlägg av Dawnrise98 »

Hörde att något som kallas för CDI gör så att moppen inte kan varva högre att den är strypt. Finns det en sån på en Rieju 03? och i så fall var då, har inte hittat den. Och hur mycket bättre går den om man byter till ostrypt CDI? :)
Rieju mothafukin' drac!
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

cdin sitter under tanken, följ tändkabeln FRÅN tändstiftet så hittar du den.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Re: Rieju 03 CDI?

Inlägg av Agge0102 »

Dawnrise98 skrev:Hörde att något som kallas för CDI gör så att moppen inte kan varva högre att den är strypt. Finns det en sån på en Rieju 03? och i så fall var då, har inte hittat den. Och hur mycket bättre går den om man byter till ostrypt CDI? :)
nästan helt säker på att den är ostrypt, om du går ut och varvar moppen känns det som att något stoppar motorn på 8-10k varv? om inte har du inte ostrypt cdi.

Om det gör någon skillnad att ha ostrypt cdi? spelar inte så stor roll om du inte har trimmat den då du ändå nästan aldrig kommer upp i dessa varvtal när du kör( möjligtvis i branta backar osv).
Dawnrise98
Elmoped

Inlägg av Dawnrise98 »

fattar inte vad du menar med 8-10k varv. Hur vet jag om det är 8k varv? Och så måste jag väl antingen ta bort kylarvingen för att få bort den? ÅÅÅÅÅÅÅH då får jag ju ta av sadeln och det går inte såvida jag inte gör hål i den och sticker ner handen för att komma år skruvarna ååååååh
Rieju mothafukin' drac!
FiskmåseN
Avstängd

Inlägg av FiskmåseN »

Rieju drac har högt varvstop så spelar ingen roll.
WP
Dawnrise98
Elmoped

Inlägg av Dawnrise98 »

jaha, men det känns att det tar emot när jag kör på nerförsbackev :S kan det vara CDI'n?
Rieju mothafukin' drac!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Rieju Drac har inte strypt CDI, så det lär inte vara den som tar emot.

Har du dragit pluggen i röret? Gör det om du vill ha mer effekt. Glöm inte att byta munstycke.
Men med tanke på att du inte klarar av att plocka av sadeln ens så kanske du inte ska ge dig in på detta själv. Hämta en kompis.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Dawnrise98
Elmoped

Inlägg av Dawnrise98 »

Jo jag vet att skruvarna sitter under sadeln. men sen är det ju små brickor på andra sidan, inuti sadeln som sitter fast med skruven. så jag blir tvungen att öppna upp sadeln osv men jaja skit i det. har en annan tråd om pluggen i kröken men dem j*vlarna svarar inte mer höhö
Rieju mothafukin' drac!
Skriv svar