Honda MT5 Oljetank

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Valdemar
Elmoped

Honda MT5 Oljetank

Inlägg av Valdemar »

Har precis skaffat min första mopeden en Honda mt5.
nu är min fråga jag har en oljetank på mt5an men folk säger att det är dåligt att använda den och man borde tanka olja blandat med bensin istället.
Borde jag använda det?

(Mopeden är lite trimmad maxar 40km/h)
anton_honda
Elmoped

Inlägg av anton_honda »

Blanda olja direkt i tanken. Det kan finnas risk att mopeden får för mycket olja :D
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

anton_honda skrev:Blanda olja direkt i tanken. Det kan finnas risk att mopeden får för mycket olja :D
Och hur förklarar du det? Är det ingen som har varit och skruvat upp oljetillförseln finns det ingen risk. Det som KAN hända är att den slutar funka och motorn blir utan olja.

Till ts så är det ingen fara att använda separatsmörjningen det väljer du själv, men många som trimmar väljer att blanda direkt i tanken.
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
anton_honda
Elmoped

Inlägg av anton_honda »

okej då vet jag vad som va fel på min moped haha :D när det hände för mig så tog ja bort oljetanken :lol:
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Re: Honda MT5 Oljetank

Inlägg av tacopaj »

Valdemar skrev:Har precis skaffat min första mopeden en Honda mt5.
nu är min fråga jag har en oljetank på mt5an men folk säger att det är dåligt att använda den och man borde tanka olja blandat med bensin istället.
Borde jag använda det?

(Mopeden är lite trimmad maxar 40km/h)
När man trimmar förbränns det mer bensin, men det kommer inte lika mkt olja till motorn längre eftersom oljepumpen inte skickar ut mer än innan. Då riskerar man att det skär i cylindern. Därför blandar man själv, i tanken (Mera än innan förståss)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Valdemar
Elmoped

Re: Honda MT5 Oljetank

Inlägg av Valdemar »

När man trimmar förbränns det mer bensin, men det kommer inte lika mkt olja till motorn längre eftersom oljepumpen inte skickar ut mer än innan. Då riskerar man att det skär i cylindern. Därför blandar man själv, i tanken (Mera än innan förståss)

Det är bara trimmat 5 km/h extra borde inte göra så mkt skillnad
Skriv svar