Nytt stift?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög

Nytt stift?

Inlägg av Akki »

Dracen vill inte varva ur oavsett vilket munstycke som sitter i. Den kommer upp på 1:an o 2:an olika snabbt beroende på vilket munstycke som sitter i såklart men den dör fortfarande i 3:ans växel eller halvvägs påväg upp mot 4:ans oavsett munstycket. :cry:

Ibland även på 2:an.

Har uteslutit tomgång, luftskruv, CDIn, tändhatten och tändkabel så då måste det väl vara stiftet det rör sig om?
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Ingen aning, jag gav väll en 20a för nytt stift till min moppe dock har jag rätt bra rabatt på Autoexperten då jag praoat där. Ord pris är väll 35-40 kr skulle jag tro, kan ju vara värt att byta
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Testa en annan förgasare, eller se över flottören i förgasaren. Hände mig med min 17,5mm. Flottören hängde sig så moppen skar en vacker dag
Användarens profilbild
Derbi_
Elmoped

Re: Nytt stift?

Inlägg av Derbi_ »

Akki skrev:Dracen vill inte varva ur oavsett vilket munstycke som sitter i. Den kommer upp på 1:an o 2:an olika snabbt beroende på vilket munstycke som sitter i såklart men den dör fortfarande i 3:ans växel eller halvvägs påväg upp mot 4:ans oavsett munstycket. :cry:

Ibland även på 2:an.

Har uteslutit tomgång, luftskruv, CDIn, tändhatten och tändkabel så då måste det väl vara stiftet det rör sig om?
jag hade liknande problem och kunde inte varva ur moppen. problemet var att hela ljuddämparen var full av olja och sot, testade att ta bort ljuddämparen och då funkade det prima! :D

Edit: hällde ur all olja ur dämparn och sotade ur det :)
Användarens profilbild
Heiska
Elmoped

Inlägg av Heiska »

Vad har du för drev? xD
Skriv svar