Få ordning på Stalkern

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
peet
Elmoped

Få ordning på Stalkern

Inlägg av peet »

Hej, jag håller på att få ordning på min Stalker, allt är orginal förutom v-ring
och pluggen i avgasröret som är borta.

Nu startar den efter ett jäkla massa pillande, höjde trottelnålen samt lite större munstycke.
(Reed-ventilerna) var inte de bästa så jag vände dom så dom blev jämna.

Nu till mitt bekymmer:
Den vill dö vid gaspådrag och efter lite skruvande på luftskruven och tomgångskruven så blev det okej.
Nu vill jag att den axar bättre vid gaspådrag, gasar jag till så tar det ett tag innan den kommer igång.
Har just nu 4g vikter vilket fungerar, skall jag ha lättare vikter?

Mvh Peet
TriqnTPH
Elmoped

Inlägg av TriqnTPH »

Tycker att du borde byta kopplingsfjädrar, den rycker men det tar lite mer tid att den ska åka iväg men den rycker som f*n när du väl ska ax å iväg o så ändras farten lite :)
Piaggio Typhoon! (Y)

Polini - ForRace 70cc
Keihin - förgasare (PWK) 33mm
Stage6 - Luftfilter Racing Dubbell
Malossi - Koppling 107mm
Yasuni - Avgassystem Carrera 20
& Lite smått och gott
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Re: Få ordning på Stalkern

Inlägg av oggew2 »

peet skrev:Hej, jag håller på att få ordning på min Stalker, allt är orginal förutom v-ring

Nu startar den efter ett jäkla massa pillande, höjde trottelnålen samt lite större munstycke.

Nu till mitt bekymmer:
Den vill dö vid gaspådrag och efter lite skruvande på luftskruven och tomgångskruven så blev det okej.
Nu vill jag att den axar bättre vid gaspådrag, gasar jag till så tar det ett tag innan den kommer igång.

Mvh Peet
Är originalvikten 5? På min vivacity har jag ett urpluggat effektrör och jag sänkte bara vikten från 8 som är original till 7,5.
När jag körde med för lätta vikter så gick den skit!
Har du kvar original vikterna? Testa sätta varannan med dom nya 4orna och 5orna om det är original
peet
Elmoped

Re: Få ordning på Stalkern

Inlägg av peet »

oggew2 skrev:
peet skrev:Hej, jag håller på att få ordning på min Stalker, allt är orginal förutom v-ring

Nu till mitt bekymmer:

Mvh Peet
Är originalvikten 5? På min vivacity har jag ett urpluggat effektrör och jag sänkte bara vikten från 8 som är original till 7,5.
När jag körde med för lätta vikter så gick den skit!
Har du kvar original vikterna? Testa sätta varannan med dom nya 4orna och 5orna om det är original
Vivacity har tyngre vikter än en stalker.
Orginal på Stalker är väl 5g.
gileratönten
Elmoped

Inlägg av gileratönten »

byta till lättare vikter ?
Skriv svar