Har fått ett läckage på min Yamaha Slider 2008 och jag vet inte vad det kommer ifrån, eller vet vilken del men vet inte delens funktion och hur jag ska bli av med läckaget. Det finns möjlighet att skruva på ena sidan av den där delen som sitter inuti luftboxen men det går inte att skruva den är Max inskruvad och har aldrig varit inne i luftboxen förut och gjort någonting så vet inte varför den har börjat läcka helt plötsligt. De är 2-takts olja i hela förgasaren och på golvet och hela luftboxen är badad i 2-taktsolja. Varför har det blivit så?
Känns som den där delen inte har så jätte viktig funktion så undrar ifall man kan ta bort den eller först vill jag veta vad den gör och varför den sitter där. Om man har sportluftfilter så kan man inte ha den där så den borde inte vara så himla viktig. Men om man ska köra utan så hur ska man göra med slangen då?
Man måste ju täppa igen den på något sätt då den är inkopplad i förgasaren också!
Väldigt tacksam för svar, bilder är här under så ni ser problemet och förstår vad jag menar enklare!

Saken jag inte vet vad det är men det går en slang från förgasaren till denna sak som sitter inuti luftboxen. Vad har den för funktion?

Rätt mycket olja i luftboxxen:

Ser ut som moppen får alldeles för mycket olja, för förgasaren ska inte ha 2-taktsolja i sig så här?

Den står och droppar olja det var så jag upptäckte problemet. Sen ser man att det kommer från den där mojängen inuti luftboxen då läckaget på variatorkåpan/motorblocket är just där den där saken sitter bakom luftboxen