Sida 1 av 1

högvarvig med alla setuper!

Postat: 2 januari 2014, 16:28
av DerbiDRDRacing05
Tja nu tänkte jag göra en tråd för har ingen aning längre om vad problemet är.

Felet är att moppen har varit högvarvig som ett as vid varenda setup jag har haft.

först med 50cc 17,5mm giannelli 2t och 12-53 då stack den iväg som ett as på 1-2-3-4 men sen orkar den inte 5-6:an

Sen 50sport airsal 21mm giannelli 2t och 12-53 samma fel som ovan.

efter det 74cc barikit 21mm giannelli 2t och 14-53 samma fel igen sen köpte jag ett metrakit sp blev bättre men den orkar inte 6 testade dreva ner samma grej.

Nuvarande setup 74cc barikit (portad av togge) 21mm metrakit sp 14-53 då tänkte ja nu måste den orka varva ut men det gör den inte på 6:an testade med 17,5 och då orkar den varva ut 6:an vindstilla inte med motvind då får den kämpa 6:an.

Jag har lekt med munstycken som en dåre och tändstiftet är jättefint vid alla tillfällen. Så vänder jag mig till er!!

Postat: 2 januari 2014, 17:50
av derix
Jag kan ha fel men om den är seg/svag med den setupen så testa dreva den lättare typ 12-52 :) Då borde den ochså bli piggare så kommer då den kommer varva snabbare

Postat: 2 januari 2014, 17:58
av DerbiDRDRacing05
Somsagt testat att dreva ner den..

Postat: 2 januari 2014, 18:01
av bensinskalle
Vad har du för cdi?

Postat: 2 januari 2014, 18:22
av DerbiDRDRacing05
Original

Postat: 2 januari 2014, 18:33
av Rexxy
Kör du Derbi? Dom har väl strypt CDI?

Postat: 2 januari 2014, 19:05
av bensinskalle
Rexxy skrev:Kör du Derbi? Dom har väl strypt CDI?
Det är en drd racing på profilbilden i alla fall, och dom har ostrypt original. Men TS får ta och berätta exakt vilken moped han frågar om...

Postat: 2 januari 2014, 19:20
av gilerahjärnan
bensinskalle skrev:
Rexxy skrev:Kör du Derbi? Dom har väl strypt CDI?
Det är en drd racing på profilbilden i alla fall, och dom har ostrypt original. Men TS får ta och berätta exakt vilken moped han frågar om...
Derbi (Senda) DRD racing 05

Postat: 2 januari 2014, 19:35
av CaToXXo
Ostrypt CDI har du original.

Vad kör du med för tändstift?

Så du menar att den inte orkar varva ur ens med 12/52 ? Hur beter sig moppen på de högre växlarna?

Har du luftburk eller öppet filter? Om du har luftburk, ta bort den!

Är ditt drivpaket rätt spänt och inte alltför slitet? Drev o kedja dvs.

Vad har du för munstycke i 21mm förgasaren med nuvarande setup, och vad har du testat för olika munstycken, med nuvarande setup?

Du har inte pillat på tändningen nånting?

Postat: 2 januari 2014, 19:39
av Rexxy
CaToXXo skrev:Om du har luftburk, ta bort den!
Varför då? Funkar fint med lite extrahål! :wink:

Postat: 2 januari 2014, 19:45
av CaToXXo
Rexxy skrev: Varför då? Funkar fint med lite extrahål! :wink:
Förvisso, men att plocka bort den en snabbis är ett lätt sätt att se om det är den som begränsar. Är det det så kan man anpassa den som du sa. :)

Postat: 2 januari 2014, 20:01
av G-son
Jag hade känt mig väldigt frestad att se hur motorn reagerar på tändningsjustering om jag hade en moppe som betedde sig så...

Postat: 2 januari 2014, 20:09
av DerbiDRDRacing05
8/9 i tändstift
Nepp den orkade inte 12/53 med 50cc Airsal och gianelli 2t
Den beter sig som alla andra moppar på höga varv skulle jag vilja säga
Har luftburk
Ny kedja framdrev som nytt bak är fint
Har just nu i 21mm 92 i munstycke och stiftet fint
Jag har testat med en annan rotor men aldrig rört tändplattan där är det också som det ska

Postat: 2 januari 2014, 20:10
av DerbiDRDRacing05
G-son skrev:Jag hade känt mig väldigt frestad att se hur motorn reagerar på tändningsjustering om jag hade en moppe som betedde sig så...
det är bara att komma till Göteborg och justera ;) dock ska man ju justera tändningen på 74cc barikit men den har ju alltid varit så här med alla setuper..

Postat: 2 januari 2014, 20:25
av Rexxy
Rotor? Har du ett rotorsystem? För annars heter det svänghjul.

Postat: 2 januari 2014, 20:36
av gilerahjärnan
Rexxy skrev:Rotor? Har du ett rotorsystem? För annars heter det svänghjul.
ja han har svänghjul

Postat: 2 januari 2014, 20:38
av DerbiDRDRacing05
Rexxy skrev:Rotor? Har du ett rotorsystem? För annars heter det svänghjul.
oj tänkte på något helt annat.. :oops: men du har inga ideer om va de kan vara?

Postat: 2 januari 2014, 21:06
av G-son
DerbiDRDRacing05 skrev:det är bara att komma till Göteborg och justera ;) dock ska man ju justera tändningen på 74cc barikit men den har ju alltid varit så här med alla setuper..
Det händer förvisso att jag tar verktygen i ryggsäcken och mekar på plats åt folk, men du får betala bra om det ska vara lönt 30 mil bort! ;)

Det är inte bara till den cylindern man ska justera tändningen, egentligen är det lämpligt att se över inställningen efter alla större ändringar på en motor. Finns oftast lite effekt att hämta av en finjustering, några få gånger kan det bli som natt och dag...

Postat: 2 januari 2014, 21:32
av CaToXXo
DerbiDRDRacing05 skrev: Nepp den orkade inte 12/53 med 50cc Airsal och gianelli 2t
Har luftburk
Ny kedja framdrev som nytt bak är fint
Har just nu i 21mm 92 i munstycke och stiftet fint
Jag tror att din moppe får för lite luft. Vore jag du så skulle jag testa att plocka bort luftburken/borra upp den, och sätta i ett större munstycke.

Postat: 2 januari 2014, 21:49
av guddingalex
Skruva på luftskruven

Postat: 2 januari 2014, 21:50
av bonnaracing
Vad blev för durutioner efter "portningen" ?

Postat: 2 januari 2014, 21:55
av potog
bonnaracing skrev:Vad blev för durutioner efter "portningen" ?
inte den det är fel på kan ja lova. min lilla hater :*

Postat: 2 januari 2014, 22:02
av bonnaracing
Frågade vad det var för durutioner, Varför så snabb på att försvara sig om det inte är något fel? :shock:

Postat: 2 januari 2014, 22:07
av potog
bonnaracing skrev:Frågade vad det var för durutioner, Varför så snabb på att försvara sig om det inte är något fel? :shock:
185-188 och 125 i spool men kommer inte ihåg.

du brukar alltid vara på hugget efter mig..... ;)

Postat: 2 januari 2014, 22:18
av bonnaracing
Herregud :roll:

Postat: 2 januari 2014, 22:27
av DerbiDRDRacing05
CaToXXo skrev:
DerbiDRDRacing05 skrev: Nepp den orkade inte 12/53 med 50cc Airsal och gianelli 2t
Har luftburk
Ny kedja framdrev som nytt bak är fint
Har just nu i 21mm 92 i munstycke och stiftet fint
Jag tror att din moppe får för lite luft. Vore jag du så skulle jag testa att plocka bort luftburken/borra upp den, och sätta i ett större munstycke.
har tagit bort strypningen och har två extra hål med filter

Postat: 2 januari 2014, 23:46
av bensinskalle
Det är inte något så enkelt som att du har dåligt med luft i däcken eller grovt mönstrade däck?

Postat: 3 januari 2014, 00:05
av DerbiDRDRacing05
bensinskalle skrev:Det är inte något så enkelt som att du har dåligt med luft i däcken eller grovt mönstrade däck?
Luft har jag sen har jag ju Crossdäck men de ska ju inte göra saken värre