Det bästa är att personligen gå till arbetsgivaren och presentera/visa upp sig. Det får den mest positiva inverkan. Skriv ihop ett personligt brev och cv ifall (du kommer ändå behöva det i framtiden).
DEA!! skrev:Det bästa är att personligen gå till arbetsgivaren och presentera/visa upp sig. Det får den mest positiva inverkan. Skriv ihop ett personligt brev och cv ifall (du kommer ändå behöva det i framtiden).
Ja det låter ju som den bästa iden iförsej
david96 skrev:
Törnan skrev:
david96 skrev:gå dit du vill jobba och fråga ? :S
Jag kan väll inte bara gån in på typ ica och fråga personalen om dom har nå helgjobb?
Jonsson98 skrev:
Vart hade du tänkt o jobba? typ kommunen eller?
Ja typ eller på nån mataffär typ
hur fan tror du man skaffar ett jobb?
vf tror du alla som går till arbetsförmedlingen inte får jobb? ....
har du seriöst aldrig jobbat? jag har alltid gått personligen till företaget och frågat
fan såklart ja har jobbat men bara inom familjenas företag och Min kompis fick jobb av kommunen så undra om man kan gå den vägen och försöka få hjälp av dom?
Jag kan väll inte bara gån in på typ ica och fråga personalen om dom har nå helgjobb?
precis just det du ska göra. om du nu vill jobba på ica dvs. att ringa till någon eller maila kan funka också, men räkna med minst 100 ansökningar innan du ens får svar på det sättet. personlig kontakt slår allt, dessutom ska du gärna gå in där även om dom inte har någon annons. du visar att du är intresserad och driven, och det kommer fånga arbetsgivarens uppmärksamhet.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
precis just det du ska göra. om du nu vill jobba på ica dvs. att ringa till någon eller maila kan funka också, men räkna med minst 100 ansökningar innan du ens får svar på det sättet. personlig kontakt slår allt, dessutom ska du gärna gå in där även om dom inte har någon annons. du visar att du är intresserad och driven, och det kommer fånga arbetsgivarens uppmärksamhet.
haha arbetsförmedlingen, vilket skämt..
Brorsan gick själv till [företaget] och arbetförmedlingen sa att han fick vänta till januari innan han fick börja jobba där.. -.-