Bästa crossmoppen enligt dig?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Bästa crossmoppen enligt dig?

Inlägg av Magister543 »

Vilken är den absolut bästa crossmoppen du kan äga?
Då jag ska använda den för pendling (och självklart bus) så ska den vara pålitlig och alltid starta :roll:

Mvh Magister543
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

finns direkt inga dåliga crossmoppar, köp Derbi, Rieju, beta, m.m
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Re: Bästa crossmoppen enligt dig?

Inlägg av Slidercalle123 »

Magister543 skrev:Vilken är den absolut bästa crossmoppen du kan äga?
Då jag ska använda den för pendling (och självklart bus) så ska den vara pålitlig och alltid starta :roll:

Mvh Magister543
Har inte haft nån crossmoppe men Derbi Senda är kvalité samt Rieju, gilera, CPI osv osv.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

gör som alla nadra, köp den du tycker är snyggast så kommer den högst troligen va en bra moppe med.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Ok, men om vi säger så här då: Är det något crossmoppe jag verkligen ska undvika?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Magister543 skrev:Ok, men om vi säger så här då: Är det något crossmoppe jag verkligen ska undvika?
Dom du inte hittar reservdelar till.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Magister543 skrev:Ok, men om vi säger så här då: Är det något crossmoppe jag verkligen ska undvika?
Alla kinamärken som kinroad, tms osv
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Så, som ni skriver så kan jag egentligen gå efter utseende på den, så länge som det är en moppe med kvalité (gilera, Rieju, Derbi)...

Okej, då får jag tacka för svaren! :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Magister543 skrev:Så, som ni skriver så kan jag egentligen gå efter utseende på den, så länge som det är en moppe med kvalité (gilera, Rieju, Derbi)...

Okej, då får jag tacka för svaren! :)
så är det! cpi, beta, roxxon, gilera, aprillia, Derbi, Rieju, yamaha, hm, ch, osv är fina moppar :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Sen testa köra dom med, jag skulle aldrig köpt en moped med AM6 då jag föredrar växellägena på Derbi och jag vet folk som tycker precis tvärt om med för den delen. Sen så är dom rätt olika att sitta på, personligen är väl Beta och Derbin dom roligaste. Betan kanske inget man vill köra långt på men lätta o smidiga för lek. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

k-skåpet skrev:Sen testa köra dom med, jag skulle aldrig köpt en moped med AM6 då jag föredrar växellägena på Derbi och jag vet folk som tycker precis tvärt om med för den delen. Sen så är dom rätt olika att sitta på, personligen är väl Beta och Derbin dom roligaste. Betan kanske inget man vill köra långt på men lätta o smidiga för lek. :)
det beror nog på vilken moppe man börjar med, sen så är jag Rieju frällst men gillar inte yama t.ex..
Derbi är ju inte häller någon höjdare o åka långt på i min mening..
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:
k-skåpet skrev:Sen testa köra dom med, jag skulle aldrig köpt en moped med AM6 då jag föredrar växellägena på Derbi och jag vet folk som tycker precis tvärt om med för den delen. Sen så är dom rätt olika att sitta på, personligen är väl Beta och Derbin dom roligaste. Betan kanske inget man vill köra långt på men lätta o smidiga för lek. :)
det beror nog på vilken moppe man börjar med, sen så är jag Rieju frällst men gillar inte yama t.ex..
Derbi är ju inte häller någon höjdare o åka långt på i min mening..
Håller med om att dom är hemska att åka på, köra är dom rätt underbara långglidare enligt mig, brukade snitta 3 mil per dag med min utan att få ont någonstans. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

min rygg somnade när jag åkte några enstaka kilometer på en polaren Derbi, haha.

docj gillar jag motorn och växlarna skarpt, inga frilägen o känns smidig helt enkelt :)

dock så kmr jag köpa en Rieju om jag skaffar ny crossmoppe, är somsagt riejufrällst ;)
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Persson97 skrev:min rygg somnade när jag åkte några enstaka kilometer på en polaren Derbi, haha.

docj gillar jag motorn och växlarna skarpt, inga frilägen o känns smidig helt enkelt :)

dock så kmr jag köpa en ny Rieju om jag skaffar ny crossmoppe, är somsagt riejufrällst ;)
Tycker att växlarna är förjävliga på Derbi, hittar aldrig friläget :evil: men jag kanske bara e noob.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Slidercalle123 skrev:Tycker att växlarna är förjävliga på Derbi, hittar aldrig friläget :evil: men jag kanske bara e noob.
troligen, ja
nicklasson97
Elmoped

Inlägg av nicklasson97 »

Rekommenderar Beta rr!
Riktig goa, haft 2 stycken o jag har varit riktigt nöjd :)
På de "nya" betorna sitter AM6an på.
De är även lätta att trimma om man vill de, de vanligaste är att man pluggar ur röret som tar 10-30 min o då går den cirka 85 km/h :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

nicklasson97 skrev:Rekommenderar Beta rr!
Riktig goa, haft 2 stycken o jag har varit riktigt nöjd :)
På de "nya" betorna sitter AM6an på.
De är även lätta att trimma om man vill de, de vanligaste är att man pluggar ur röret som tar 10-30 min o då går den cirka 85 km/h :)
Känns tveksamt att någon annan moppe än drac kan göra 85 urpluggad;) haha ne kanske inte men OT är du lång så tycker Iallafall jag att Derbi/gilera är ganska små. Jag är ca 190 och jag har testat både sendor och drd men jag tycker dom är väldigt små och låga :P Yamaha och Rieju är lite högre. Yamaha är ganska stora o klumpiga dock...
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

yama är väll fan hälften så snå som derbis eller?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Haha inte alls dom jag har kört. Inte höjd eller något, min dt är mycket större än tex drd racing
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Pelsnernels skrev:Haha inte alls dom jag har kört. Inte höjd eller något, min dt är mycket större än tex drd racing
nu börjar jag undra vafan de är för dts som rullar häromkring..
kompisarnas dt är mindre även med cross sulor på än derbisarna med sm..
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Pelsnernels skrev:Haha inte alls dom jag har kört. Inte höjd eller något, min dt är mycket större än tex drd racing
vafan byt styre bara så känns de större!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

DerbiKoffe skrev:
vafan byt styre bara så känns de större!
Är väl mest sendornas styre som är smått? Är samma med tex drd pro... Jag har visserligen crossdäck men dtn känns allmänt större. Bredare över tanken, högre m.m annars så är det väl olika placering på fotpinnar eller liknande som påverkar att de känns lägre. Dock har jag för mig att även vid "påstigning" så är DTn högre.....
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

DRD pro http://www.twostrokerider.se/artiklar/379
DT50r http://www.webcar2000.com/countries/swe ... oped.phtml

Skiljer 5 cm i sitthöjd, 4 centimeter i totalhöjd och 4,5 cm i längd. Så DTn är lite större :roll:
Med smdäck på DTn är skillnaden lite mindre, men är ändå störst.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
ivan97
Elmoped

Inlägg av ivan97 »

Om du vill ha en hög moppe kolla då på motorhispania ryz.
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA :lol:
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Tack för svaren igen!

Kom på en till fråga: Om jag bara stryper av en crossmoppe (så det inte syns att den är trimmad) och sätter dit en blackbox, kommer snuten upptäcka att moppen går fortare än den får? Tänker både om snuten kommer till skolan eller när jag kör. Kommer dom upptäcka den om den är riktigt smart gömd?
Användarens profilbild
Deeea
Elmoped

Inlägg av Deeea »

Dom kommer ju märka att du har en blackbox på för moppen misständer som satan när blackboxen stryper tråkigt nog :(
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Okej, finns det något annat sätt man kan få moppen laglig för en stund? Har läst något med någon skruv i handtaget eller något sånt. Funkar det, men det bör väl polisen se?
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

Magister543 skrev:Okej, finns det något annat sätt man kan få moppen laglig för en stund? Har läst något med någon skruv i handtaget eller något sånt. Funkar det, men det bör väl polisen se?
Skruv i handtagen är nog bäst ifall man vill dra ner hastigheten. Klart det är mer synbart, men mycket mer praktiskt.
Med blackbox misständer moppen, kunniga poliser vet även om blackbox.
Åh Lilla Boone!
Skriv svar