Vilken är den absolut bästa crossmoppen du kan äga?
Då jag ska använda den för pendling (och självklart bus) så ska den vara pålitlig och alltid starta
Magister543 skrev:Vilken är den absolut bästa crossmoppen du kan äga?
Då jag ska använda den för pendling (och självklart bus) så ska den vara pålitlig och alltid starta
Mvh Magister543
Har inte haft nån crossmoppe men Derbi Senda är kvalité samt Rieju, gilera, CPI osv osv.
Magister543 skrev:Så, som ni skriver så kan jag egentligen gå efter utseende på den, så länge som det är en moppe med kvalité (gilera, Rieju, Derbi)...
Okej, då får jag tacka för svaren!
så är det! cpi, beta, roxxon, gilera, aprillia, Derbi, Rieju, yamaha, hm, ch, osv är fina moppar
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Sen testa köra dom med, jag skulle aldrig köpt en moped med AM6 då jag föredrar växellägena på Derbi och jag vet folk som tycker precis tvärt om med för den delen. Sen så är dom rätt olika att sitta på, personligen är väl Beta och Derbin dom roligaste. Betan kanske inget man vill köra långt på men lätta o smidiga för lek.
k-skåpet skrev:Sen testa köra dom med, jag skulle aldrig köpt en moped med AM6 då jag föredrar växellägena på Derbi och jag vet folk som tycker precis tvärt om med för den delen. Sen så är dom rätt olika att sitta på, personligen är väl Beta och Derbin dom roligaste. Betan kanske inget man vill köra långt på men lätta o smidiga för lek.
det beror nog på vilken moppe man börjar med, sen så är jag Rieju frällst men gillar inte yama t.ex..
Derbi är ju inte häller någon höjdare o åka långt på i min mening..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
k-skåpet skrev:Sen testa köra dom med, jag skulle aldrig köpt en moped med AM6 då jag föredrar växellägena på Derbi och jag vet folk som tycker precis tvärt om med för den delen. Sen så är dom rätt olika att sitta på, personligen är väl Beta och Derbin dom roligaste. Betan kanske inget man vill köra långt på men lätta o smidiga för lek.
det beror nog på vilken moppe man börjar med, sen så är jag Rieju frällst men gillar inte yama t.ex..
Derbi är ju inte häller någon höjdare o åka långt på i min mening..
Håller med om att dom är hemska att åka på, köra är dom rätt underbara långglidare enligt mig, brukade snitta 3 mil per dag med min utan att få ont någonstans.
Rekommenderar Beta rr!
Riktig goa, haft 2 stycken o jag har varit riktigt nöjd
På de "nya" betorna sitter AM6an på.
De är även lätta att trimma om man vill de, de vanligaste är att man pluggar ur röret som tar 10-30 min o då går den cirka 85 km/h
nicklasson97 skrev:Rekommenderar Beta rr!
Riktig goa, haft 2 stycken o jag har varit riktigt nöjd
På de "nya" betorna sitter AM6an på.
De är även lätta att trimma om man vill de, de vanligaste är att man pluggar ur röret som tar 10-30 min o då går den cirka 85 km/h
Känns tveksamt att någon annan moppe än drac kan göra 85 urpluggad;) haha ne kanske inte men OT är du lång så tycker Iallafall jag att Derbi/gilera är ganska små. Jag är ca 190 och jag har testat både sendor och drd men jag tycker dom är väldigt små och låga Yamaha och Rieju är lite högre. Yamaha är ganska stora o klumpiga dock...
Pelsnernels skrev:Haha inte alls dom jag har kört. Inte höjd eller något, min dt är mycket större än tex drd racing
vafan byt styre bara så känns de större!
Är väl mest sendornas styre som är smått? Är samma med tex drd pro... Jag har visserligen crossdäck men dtn känns allmänt större. Bredare över tanken, högre m.m annars så är det väl olika placering på fotpinnar eller liknande som påverkar att de känns lägre. Dock har jag för mig att även vid "påstigning" så är DTn högre.....
Skiljer 5 cm i sitthöjd, 4 centimeter i totalhöjd och 4,5 cm i längd. Så DTn är lite större
Med smdäck på DTn är skillnaden lite mindre, men är ändå störst.
Om du vill ha en hög moppe kolla då på motorhispania ryz.
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA
Kom på en till fråga: Om jag bara stryper av en crossmoppe (så det inte syns att den är trimmad) och sätter dit en blackbox, kommer snuten upptäcka att moppen går fortare än den får? Tänker både om snuten kommer till skolan eller när jag kör. Kommer dom upptäcka den om den är riktigt smart gömd?
Okej, finns det något annat sätt man kan få moppen laglig för en stund? Har läst något med någon skruv i handtaget eller något sånt. Funkar det, men det bör väl polisen se?
Magister543 skrev:Okej, finns det något annat sätt man kan få moppen laglig för en stund? Har läst något med någon skruv i handtaget eller något sånt. Funkar det, men det bör väl polisen se?
Skruv i handtagen är nog bäst ifall man vill dra ner hastigheten. Klart det är mer synbart, men mycket mer praktiskt.
Med blackbox misständer moppen, kunniga poliser vet även om blackbox.