CoZeN's Derbi Senda x-trem SM hyper

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

cozen1990
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 oktober 2013, 20:01

CoZeN's Derbi Senda x-trem SM hyper

Inlägg av cozen1990 »

tjenare alla, vill börja med en liten historia vf ja hamna här och vf ja än idag fortsätter med skruvande med mopeder :)

de hela börja med efter lång paus ifrån skruvande sen ja blev 18 år så sluta ja helt inom mopeder men nu har den där skruvkänslan kommit tillbaka under min ålder 15 till 18 så har ja skruvat med många olika mopeder men den första seriösa mopeden ja börja med som midrace kitad om man nu säger var en malaguti f12 som gick riktigt friskt de var faktiskt den sista mopeden ja hade..

men nu har ja kommit tillbaka men nu är det växlat som gäller då de är en helt anorluna köregenskap med växlad plus att de är lite högre maskin så ja har inskaffat mig en Derbi Senda x-trem SM som ja bygga till hyper plus få den till min stads snyggaste Derbi och få många blickar...

--------------------------------------------------------------------------------------


har hemma - :twisted:
beställt - :D
ska göras - :oops:
ska beställas - !


--------------------------------------------------------------------------------------


SETUP

Cylinder - Bidalot Racing Factory 94cc - !
Vev - Bidalot Racing Factory 48mm - !
Rör - VOCA Racing Big-Bore 90cc - !
Membranplatta - MVT, V-Force, tipsa gärna om de finns nått bättre - !
Förgasare - polini PWK 28 - :twisted:
Insugsplatta - ett passande för förgasaren - :twisted:
Luftfilter - Malossi E15 - !
Lameller - Metrakit Pro Race - !
kopplingsfjädrar - Metrakit Pro Race +20% - !
ramlager - Stage6 HQ C3 - !

allt kommer samtliga saker beställas från gearparts24 men inte allt på samma gång utan suksusift

--------------------------------------------------------------------------------------



STYLING


kommer lista på det innom kort

--------------------------------------------------------------------------------------

jag får ursäkta om de inte kommit upp några bilder än men det kommer så fort som möjligt då allt är nedplockat i molykyler :roll: :roll: :shock:
Användarens profilbild
Roxxen99
Avstängd
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 juni 2013, 22:12
Ort: Norrlandsskogarna

Inlägg av Roxxen99 »

Du måste ha minst 2 bilder för att det ska räknas som ett projekt.
Yamaha Aerox -01
Leovince ZX
Dragen plugg
V-ringen dragen
78 km/h enligt GPS.

Rieju Drac -98
Dragen plugg
Drevad
72,3 km/h enligt GPS.
cozen1990
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 oktober 2013, 20:01

Inlägg av cozen1990 »

Roxxen99 skrev:Du måste ha minst 2 bilder för att det ska räknas som ett projekt.

då får ja fixa det idag då :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Låser denna tråd eftersom det skapades 2 likadana. Se till att fixa minst 2 bilder till projektet. Kommer följas :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst