Tja! Jag hade tänkt trimma mopeden, det är en Derbi Senda Xtreme SM 08.
Vill ha ett rör som inte låter mycket eftersom jag bor mitt inne i stan. Har funderat på Mk Thrower, och undrar då om Mk Thrower passar direkt på en Derbi Senda Xtreme SM 08? Och om man vill att mopeden ska gå i ca 70, kan man då köpa ett effektrör med plugg i och fila på pluggen? Vill gärna ha mer tips på tysta trimrör. Tacksam för svar!
Mvh
Passar MK thrower direkt på en Derbi Senda -08?
Ja det passar direkt på. Köp ett som passar din årsmodell, alla sendor från 06 och framåt passar saker direkt på din!
Kan man köpa ett effektrör med en plugg i och fila på pluggen?
Ja det kan du! Tror att MK thrower har plugg i från köp. Bara att läsa informationen om röret på Twostroke.se! Mopeden gör väl kanske 70-75 med bara ett Thrower.
Tror att thrower är det mest tysta röret som går att få tag på(?), annars kanske Technigas röret? Vet faktiskt inte, låt någon annan svara på det!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:Passar MK thrower direkt på en Derbi Senda -08?
Ja det passar direkt på. Köp ett som passar din årsmodell, alla sendor från 06 och framåt passar saker direkt på din!
Ja det kan du! Tror att MK thrower har plugg i från köp. Bara att läsa informationen om röret på Twostroke.se! Mopeden gör väl kanske 70-75 med bara ett Thrower.
Tror att thrower är det mest tysta röret som går att få tag på(?), annars kanske Technigas röret? Vet faktiskt inte, låt någon annan svara på det!
tror att orginalröret är tystare men antar att han inte vill kapa upp det för att sedan svetsa igen det igen..
kör på ett thrower!
glöm inte att buta huvudmunstycke häller! ca 15 storlekar större än original brukar vara bra att utgå ifrån när man ska ha effektrör men eftersom du inte ska ta bort pluggen helt utan bara fila till den så är det ju beroende på hur mycket du väljer att fila ner med
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
tror att orginalröret är tystare men antar att han inte vill kapa upp det för att sedan svetsa igen det igen..
kör på ett thrower!
glöm inte att buta huvudmunstycke häller! ca 15 storlekar större än original brukar vara bra att utgå ifrån när man ska ha effektrör men eftersom du inte ska ta bort pluggen helt utan bara fila till den så är det ju beroende på hur mycket du väljer att fila ner med
Tack för hjälpen! Tror nog att jag drar hela pluggen endå, en av de förra ägarna på min moped har dragit ''skorstenen'' (luftburksstrypningen) och drevat ner den tror jag. Så antagligen har han bytt munstycke också. Vad är original munstycke för Derbi Senda Xtreme SM 08? Känns liksom lättare med munstycket att dra hela pluggen när man som du sa kan köpa en sats med ca 10-15 storlekar större och prova sig neråt/uppåt.