Praoa, vet inte var?!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Praoa, vet inte var?!

Inlägg av Nixxen »

Tjenare, jo det är så att jag och en polare ska praoa om några veckor. Ingen brådska eller så men nu är det dags att hitta en praktikplats..

Vi har kollat på olika mataffärer men känner inte riktigt att det är skoj? Någon som gjort det?
Sen har vi varit på en sportaffär, ingen av oss är så särskilt sportintresserad så det sket vi i.

Man brukar ju oftast ta Mcdonalds eller en pizzeria då det är gratis mat :lol:
Men det behövs inte längre, skolan pröjsar käket. :)

Men över till fråga, är det någon här som praoat på något ställe som dem är nöjda med, där det fanns saker att göra regelbundet som var skoj? :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det uppenbara svaret när den frågan ställs på ett moppeforum är: VERKSTAD!
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Roxxen99
Avstängd
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 juni 2013, 22:12
Ort: Norrlandsskogarna

Inlägg av Roxxen99 »

Yamaha Center i verkstaden!
Yamaha Aerox -01
Leovince ZX
Dragen plugg
V-ringen dragen
78 km/h enligt GPS.

Rieju Drac -98
Dragen plugg
Drevad
72,3 km/h enligt GPS.
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Haha, tänkte mig att detta skulle komma. Jag älskar att hålla på med motorer och sånt. Men min polare är väl inte så sugen på det. Så tyvärr, någon verkstad blir det inte..
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Jag var på Audiovideo, helt ok faktiskt.Och sköter man sig kan man få typ hörlurar o sånt med :)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Filipoz
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 maj 2013, 21:01
Ort: Göteborg

Inlägg av Filipoz »

Beror på hur länge ni ska praoa men Om det är en lite större Ica kan det vara roligt då du oftast får massa godis efteråt :D
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Kollade upp audiovideo, man jobbar på lagret eller? :)

Jo, vi har Ica som en nödlösning. Dock måste det finnas något roligare ställe än ica eller andra mataffärer?
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Nixxen skrev:Kollade upp audiovideo, man jobbar på lagret eller? :)

Jo, vi har Ica som en nödlösning. Dock måste det finnas något roligare ställe än ica eller andra mataffärer?
Där jag praoade var det en så liten affär så jag var i butiken. De hade typ inget lager :P
Nels, Nels, Pelsnernels!
marcoscar
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 18 maj 2013, 15:38
Ort: Göteborg

Inlägg av marcoscar »

Hemmakväll!
Iaf där jag bor så fick vi 1 kg godis och 3 st 1,5l pepsi VAR (Vi var 3st) :D
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

marcoscar skrev:Hemmakväll!
Iaf där jag bor så fick vi 1 kg godis och 3 st 1,5l pepsi VAR (Vi var 3st) :D
En kompis praoade på ÖB, han fick ett flak med pepsi och 1 kg godis. Fast han fick jobba åt helvete hårt också.
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Ni har tur som har fått välja! Själv så valde lärarna vart man skulle "praoa" jag fick jobba i en liten djuraffär i två veckor, som tack för det fick jag en påse kattmat... :(
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

måste ni praoa tillsammans?? gör det du tycker är kul och han kan göra det han tycker är kul
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Xaxiz skrev:Ni har tur som har fått välja! Själv så valde lärarna vart man skulle "praoa" jag fick jobba i en liten djuraffär i två veckor, som tack för det fick jag en påse kattmat... :(
Klår inte min "PRAO" som jag hade i skolan. Självklart fick jag varken min första, andra eller tredjehands val. Så jag och kompisen fick praoa på ett j*vla ålderdomshem!! Fortfarande sur idag för att dom tvingade dit mig. :(
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Fick raka motsatsen, ett dagis...
VAD ni än gör så praoa inte på ett dagis. Kul i början när alla barn är helt hyper men sen blir det helt otroligt jobbigt.
Bild
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Pelsnernels skrev:Där jag praoade var det en så liten affär så jag var i butiken. De hade typ inget lager :P
Jaha, bor i Göteborg. Såg att det fanns här men vet inte vad det är? :)
marcoscar skrev:Hemmakväll!
Iaf där jag bor så fick vi 1 kg godis och 3 st 1,5l pepsi VAR (Vi var 3st) Very Happy
Praoa där förra året, och måste säga att det var det jävligaste jag varit med om. Fyfan va tråkigt det var. Svabba golvet 3gånger varje dag, putsa fönster och dammtorka. Samma sak varje dag (Kanske det vanliga inom sådana ställe, men fan va tråkigt det var). Stod ut i 1 vecka, sen bytte jag :)
skier skrev:En kompis praoade på ÖB, han fick ett flak med pepsi och 1 kg godis. Fast han fick jobba åt helvete hårt också.
Vi ska faktiskt åka ditt imorgon och kolla, vet inte hur det är menmen :)
Xaxiz skrev:Ni har tur som har fått välja! Själv så valde lärarna vart man skulle "praoa" jag fick jobba i en liten djuraffär i två veckor, som tack för det fick jag en påse kattmat... :(
Haha, kan tänka mig att det var ruskigt tråkigt?
Känna den lukten i 2 veckor :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Nixxen skrev:Haha, tänkte mig att detta skulle komma. Jag älskar att hålla på med motorer och sånt. Men min polare är väl inte så sugen på det. Så tyvärr, någon verkstad blir det inte..
Det är nog dags att sluta anpassa dig efter din polare. Välj det du vill göra.

Om han börjar jobba på ICA efter skolan för att han inte vet vad han vill, ska du svansa efter han bara för att ni är vänner?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

moliki skrev:måste ni praoa tillsammans?? gör det du tycker är kul och han kan göra det han tycker är kul
Men det är lite det vi vill, förra året var man tvungen att praoa själv. Nu var det frivilligt. Sen är jag lite åt den blyga typen person så träffa nya människor själv är ett helvete, fryser som en sten.. :(
Rexxy skrev:Klår inte min "PRAO" som jag hade i skolan. Självklart fick jag varken min första, andra eller tredjehands val. Så jag och kompisen fick praoa på ett j*vla ålderdomshem!! Fortfarande sur idag för att dom tvingade dit mig. :(
Haha, ne fyfan..
Det är ju inte en dans på rosor direkt? :)
ByYn skrev:Fick raka motsatsen, ett dagis...
VAD ni än gör så praoa inte på ett dagis. Kul i början när alla barn är helt hyper men sen blir det helt otroligt jobbigt.
Haha, nää något dagis blir det nog inte! :)
Åh Lilla Boone!
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

Jag har praoat i en militär verkstad jag höll inte på med så mycket motorer utan mer detaljer och sånt, nu om några veckar ska jag praoa på ett ställe som bygger datorer och reparerar elektronik utrustning. Så jag har täckt mina favorit ämnen (data och fordon) Så det är bara att välja nått som ni tycker om att göra och kan tänka er att göra i framtiden så har jag valt mina platser iaf :) sry om det blev misstavning skrev snabbt som ***
Edit: Låt inte nån gammal kärring ringa och fråga åt dig ring själv lättare att få platsen då
wannabefjortis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 2 juni 2013, 21:17

Inlägg av wannabefjortis »

Själv så praoade man på en liten hemköp butik där jag bor i två veckor från 09:00-15:00 och när det var klart fick jag ta vad jag ville för 300:-
Inte så dåligt.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Så jag hade mer tur med prao då altså? ;) Eftersom jag kände de jag prao hos så fick jag lön (svarta pengar) under praoen ^^ Ganska kul efteråt när polarna skröt om sina gratis måltider/godis när man själv fick 5k ;)


Men du borde söka upp något som intresserar dig eller något du kan tänka joba me i 2 veckor. Inga butiker då altså, för de lär man tröttna på rätt snabbt. ;) Varför inte kolla upp något ställe där ingen skulle kunna tänka sig få prao på ;)
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

När jag praoade var det på en restaurang. Jag var också där med en kompis. Vi behövde knappt jobba någonting, vi fick ta hur mycket mat och drickor vi ville och ägaren sålde jackor svart så vi fick 2 märkesjackor var gratis.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

I 8:an praoade ja på Turessons (Volvo verkstad) i 1 vecka!
Fick bland annat göra service, byta allt i bromsväg på en v50 mm :)
Riktigt skön personal där o trevlig chef :)
Skriv svar