Sida 1 av 1
vad är det för skillnad på powerjet och vanlig PWK munstyck?
Postat: 21 augusti 2013, 23:18
av gilerahjärnan
rubriken säger allt, hade tänkt o köpa en 26mm till min moppe, jag såg en bild på twotroke att det stog "under denna skruv hittar du powerjet munstycket" vad är det?
Postat: 22 augusti 2013, 00:23
av potog
Jet munstyckena sitter på ovansidan av förgasaren. Och är bara aktiv vid ca 80% gas eller mer då du får en bättre blandning med bensin från toppen och botten av förgasaren . Samt ökand instöllnings möjligheter på dom högre varven.
Kan ha fel med det om 80% kan va så att den funkar bara när det är tillräckligt med sug i förgasaren Aka höga varv
Hoppas du nöjd med svaret

Postat: 22 augusti 2013, 00:43
av gilerahjärnan
potog skrev:Jet munstyckena sitter på ovansidan av förgasaren. Och är bara aktiv vid ca 80% gas eller mer då du får en bättre blandning med bensin från toppen och botten av förgasaren . Samt ökand instöllnings möjligheter på dom högre varven.
Kan ha fel med det om 80% kan va så att den funkar bara när det är tillräckligt med sug i förgasaren Aka höga varv
Hoppas du nöjd med svaret

Utmärkt svar, ska kolla in noggrannare i detta med "Powerjet".
Postat: 22 augusti 2013, 02:05
av citrouz
gilerahjärnan skrev:potog skrev:Jet munstyckena sitter på ovansidan av förgasaren. Och är bara aktiv vid ca 80% gas eller mer då du får en bättre blandning med bensin från toppen och botten av förgasaren . Samt ökand instöllnings möjligheter på dom högre varven.
Kan ha fel med det om 80% kan va så att den funkar bara när det är tillräckligt med sug i förgasaren Aka höga varv
Hoppas du nöjd med svaret

Utmärkt svar, ska kolla in noggrannare i detta med "Powerjet".
du ska sätta in ett 00 munstycke så att du slipper ställa in de, huvudmunstycket tar då hand om de istället
Postat: 22 augusti 2013, 08:56
av LennartTuning
powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.
dock är funktionen väldigt bristfällig på PWK förgasarna. aldrig fått de att fungera på mina PWK föggar och ja har haft måååånga.
de brukar fungera hyfsat om man borrar munstycket till 1-1,5mm och sen fixar en justerskruv. dock en heldel meck.
Postat: 22 augusti 2013, 17:50
av gilerahjärnan
LennartTuning skrev:powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.
dock är funktionen väldigt bristfällig på PWK förgasarna. aldrig fått de att fungera på mina PWK föggar och ja har haft måååånga.
de brukar fungera hyfsat om man borrar munstycket till 1-1,5mm och sen fixar en justerskruv. dock en heldel meck.
su du tycker jag borde strunta i den "powerjet" munstycket?
Postat: 22 augusti 2013, 17:54
av LennartTuning
gilerahjärnan skrev:LennartTuning skrev:powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.
dock är funktionen väldigt bristfällig på PWK förgasarna. aldrig fått de att fungera på mina PWK föggar och ja har haft måååånga.
de brukar fungera hyfsat om man borrar munstycket till 1-1,5mm och sen fixar en justerskruv. dock en heldel meck.
su du tycker jag borde strunta i den "powerjet" munstycket?
ja, om du inte vill lägga ndd arbete på att göra de ställbart.
Postat: 22 augusti 2013, 18:37
av gilerahjärnan
LennartTuning skrev:gilerahjärnan skrev:LennartTuning skrev:powerjet munstycket aktiveras på fullgas när högfartsmunstycket slutar fungera.
dock är funktionen väldigt bristfällig på PWK förgasarna. aldrig fått de att fungera på mina PWK föggar och ja har haft måååånga.
de brukar fungera hyfsat om man borrar munstycket till 1-1,5mm och sen fixar en justerskruv. dock en heldel meck.
su du tycker jag borde strunta i den "powerjet" munstycket?
ja, om du inte vill lägga ndd arbete på att göra de ställbart.
hur gör man?