Aerox går segt med bra setup!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
MreliasN
Svårstartad skrothög

Aerox går segt med bra setup!

Inlägg av MreliasN »

Tja!
Det är så att min aerox går ganska segt tycker jag med tanke på min setup, med gps gör den ca 75 km/h och här är setupen:

Cyl: 70cc stage6 streerace
Rör: Stage6 pro
Koppling: Malossi flyclutch med hårda fjädrar
Tryckfjäder: Hård
Förg: Dellorto 21mm black edition
Filter: Polini sportfilter
insug och membran: Stage6
Variator: Polini speedcontrol
Rem: Malossi kevlar

Borde inte moppen göra iallfall 100 med denna setup?
Vikter kommer jag inte ihåg nu men jag testade byta till tyngre och det blev inte bra. Accet är inte heller något speciellt med tanke på den setupen..
Jag tror att det kan vara något med förgasarinställning, för den hade varit strulig ett tag, och så blev jag så stressad på att dra ut och åka så jag ställde in förgasaren så att moppen skulle gå jämnt och rent bara, sen har jag inte ändrat på det.
Vad tror ni det kan vara?
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

kolla på stiftet och du har lite att gå på om det är rätt blandning.
slirar inte på kopplingen?
Årets Styrelsemedlem 2013
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

DEA!! skrev:kolla på stiftet och du har lite att gå på om det är rätt blandning.
slirar inte på kopplingen?
Stiftet är bra färg, oboybrunt. Så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ställa in förgasaren bättre om blandningen är bra nu?
Kopplingen verkar inte heller slira, alltså det känns som att den går bra och fint men bara det är hastigheterna och accet inte är något speciellt.
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Rengör förgasare och luftfilter, prova bestycka upp några storlekar och om inte det funkar så kan det även vara att kompet kan vara dåligt
Bild
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

byYn skrev:Rengör förgasare och luftfilter, prova bestycka upp några storlekar och om inte det funkar så kan det även vara att kompet kan vara dåligt
När du sa dedär om kompet så kom jag att tänka på att den har faktiskt nypt typ 4 gånger under tiden jag höll på att ställa in den pga. att det var fel på kylsystemet. Sen bytte jag kolvringar och efter de nöp den 1 gång till och så har de inte hänt något mer.
Kan de försämra kompet?
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Skriv svar