Snyggt med backspeglar?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Snyggt med backspeglar?

Inlägg av niclaskallstrom »

Tjena! Har inte kört med några backspeglar under min moppe tid hitills förutom för ca 2 dar sen då jag införskaffade ett par Stage 6 backspeglar...

Hursomhelst, många tycker ju att det är jävligt fult med backspeglar speciellt på en crossmoppe, som jag har :P Jag är väl en av dem som tycker det är fult men ändå behövligt kan jag säga eftersom jag fick nackproblem av att titta bak så mkt hela tiden xD

Vad tycker ni själva? Skulle vilja höra lite åsikter ifall man ska ha kvar dem på styret eller strunta i dem...vet att farbror blå tycker man ska ha backspegel men dom har då inte stoppat mig hitills!

Ska också skaffa ett par jävligt snygga handtagsskydd från en KTM återförsäljare här i stan och det kommer förmodligen se bättre ut då!

Men som sagt, skriva gärna lite åsikter om backspeglar så skulle det ju va hövligt! :)

Backspeglarna jag har: http://www.twostroke.se/product.asp?product=17573 (Helsvarta)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

jävligt fult men det absolut bästa du kan ha i trafiksäkerhet!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Jo det är sant, har blivit lite mer säker med filbyten nu på dom stora vägarna med backspeglarna på, men det är också väldigt fult, kan lägga upp en bild imorgon på moppen med speglarna på! :)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Pfft, kolla bak? Bara tuta o köra 8)

Nej, men allvarligt. Hade backspeglar på min moppe förut men PLockade bort dom då det var så jävulskt mycket snyggare utan + att jag inte tycker det är jobbigt att köra utan :D
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Mjo det är sant men det känns lite taskigt också att ta bort dom eftersom föräldrarna paya för dom (dock det enda dom betalat för) och sen tar jag bort dom 3 dar senare, känns lite respektlöst och bortskämt xD
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Xpressen skrev:Pfft, kolla bak? Bara tuta o köra 8)

Nej, men allvarligt. Hade backspeglar på min moppe förut men PLockade bort dom då det var så jävulskt mycket snyggare utan + att jag inte tycker det är jobbigt att köra utan :D
vad händer om du kör bakom en bil, säg 50 meter och du ligger i cirka 70? antar din är trimmad?

du kollar bak och han framför tvärnitar den sekunden du kollar bak så har det redan tagit så lång tid att du ligger i hans baksäte, sen får du räkna med reaktionstid+dina bromsar är inte dem bästa med ;)

tänk bara lite på hur viktiga dem är, vänstern minst iallfall+man kan hålla koll på farbror blå :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Har faktiskt inte trimmat förutom att pluggen var dragen förut så den sitt väl lite halvdant nu, gör ca 60-65 med GPS! :)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

david96 skrev:

vad händer om du kör bakom en bil, säg 50 meter och du ligger i cirka 70? antar din är trimmad?

du kollar bak och han framför tvärnitar den sekunden du kollar bak så har det redan tagit så lång tid att du ligger i hans baksäte, sen får du räkna med reaktionstid+dina bromsar är inte dem bästa med ;)

tänk bara lite på hur viktiga dem är, vänstern minst iallfall+man kan hålla koll på farbror blå :)
Bra poäng!
Du gör mig nästan lite mörkrädd men kollar bara bakåt när jag ska svänga av och då är det lugnt. Har alltid stenkoll på bilen framför då det du nyss nämde har hänt ett antal gånger ;)
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Aa när jag inte hade nå backspeglar brukade jag också bara kolla bakåt då och då...fattar egentligen inte ens varför jag köpte ett par backspeglar när jag egentligen inte ville ha det, mina föräldrar brydde sig inte så mkt om det, men dom tyckte det var bra att jag skaffa ett par ändå! :P

Kanske ska ta bort högra eftersom det är "acceptabelt snyggt" att bara ha vänstra + så ligger jag fortfarande på säkra sidan då! xD
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög

Inlägg av derbi_pöjk »

Själv tycker jag att det ser snyggare ut med EN (vänstra) backspegel på, samt att det är skönt att inte behöva vrida på huvut :D
Bild
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Jag återkommer imorgon med 3 bilder! En helt utan backspeglar, en med vänster backspegel bara och en med båda backspeglarna så kan ni ju lämna lite åsikter om det då! Tack för svaren ikväll iaf! ;)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

hahaha :D

jävligt fullt men jävligt skönt/bra.
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Kan inte annat än att hålla med! :)
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

På vilket sätt lägger man upp bilder från datorn? Är ny här på forumet :)
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

niclaskallstrom skrev:På vilket sätt lägger man upp bilder från datorn? Är ny här på forumet :)
En riktigt bra guide! :) : http://www.twostrokerider.se/ladda-upp- ... ageshack-/
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Tack så mkt! Lägger upp bilder nu då! :)
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Tror jag behåller på backspeglarna men här är bilderna! :)

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

ha bara på vänstra om du måste ha backspegel
Bild
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Jag tyck nästan det är snyggare med båda på om man liks ska ha backspegel...dom där passar ju bra ihop haha :P

Ska skaffa handtagsskydd sen som kommer dölja dom lite tror ja
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

niclaskallstrom skrev:Jag tyck nästan det är snyggare med båda på om man liks ska ha backspegel...dom där passar ju bra ihop haha :P

Ska skaffa handtagsskydd sen som kommer dölja dom lite tror ja
Håller med om det!
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Bra där! :)
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög

Inlägg av Akki »

Ett knep är o köpa en biltema backspegel o kapa fästet från spegeln o stripa fast den typ precis under styret till innersidan om handtagen. Slipper man att de sticker ut o blir väl dolda samtidigt som man kan nyttja effekt av att ha backspeglar ;)
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped

Inlägg av G_Craft »

Akki skrev:Ett knep är o köpa en biltema backspegel o kapa fästet från spegeln o stripa fast den typ precis under styret till innersidan om handtagen. Slipper man att de sticker ut o blir väl dolda samtidigt som man kan nyttja effekt av att ha backspeglar ;)
Menar du typ som jag har om du kollar in mitt galleri?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

asså detta känns som en dum fråga? Det får la du bestämma själv, du ska inte behöva alla andras åsikter om vad som är snyggt och inte? Känns som du har dåligt självförtroende? ;)
Bild
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Asddfgf4 skrev:asså detta känns som en dum fråga? Det får la du bestämma själv, du ska inte behöva alla andras åsikter om vad som är snyggt och inte? Känns som du har dåligt självförtroende? ;)
Haha nä dåligt självförtroende har ja då inte :)

Men det är det att jag har vissa kompisar som tyck jag ska ha det och vissa kompisar som tycker det bara är väldigt fult och man klarar sig utan, så jag ville bara höra lite åsikter från en större majoritet :)

Men som sagt jag ska behålla dom på, dom stör en inte så mkt nu när man har vant sig vid dom och det är jävligt bra att ha vid filbyten osv...

Men jag är tacksam för alla svar! :)
tratthalvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av tratthalvan »

niclaskallstrom skrev:Tror jag behåller på backspeglarna men här är bilderna! :)

Bild

Bild

Bild
Har också sån backspegel, och handtag för den delen ^^ men jag tycker dom Stage6-speglarna är sjukt nice men dom ser för jävliga ut om man har två, en på vänster räcker. :)
Asddfgf4 skrev:asså detta känns som en dum fråga? Det får la du bestämma själv, du ska inte behöva alla andras åsikter om vad som är snyggt och inte? Känns som du har dåligt självförtroende? ;)
Lite störande med folk som skriver sånt här faktiskt.
Självklart är det viktigt att man själv är nöjd men dom flesta (inklusive jag) vill ju självklart att andra ska tycka att det är snyggt, man vill ju visa upp den och vara stolt över den.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Fult som fan.

Använde det på min 125 trots att man körde ifrån de flesta i stadstrafik och på landsväg, oftast.
Har och kommer ha kvar dom på min KTM 660 för att dom är guldvärda i stadstrafik, på motorväg, du håller koll på bilarna bakom, behöver inte tappa allt fokus framåt, du kan se ifall blåljus kommer upp = du har möjlighet att bromsa ner till laglig fart.

Over and out, utan speglar = Du är en idiot som sätter ditt liv på spel, du sitter på en moped, blir du påkörd så drar du omkull, antingen dör du eller får massa härliga skrapsår över hela dig.
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Japp dom får sitta kvar! :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Min åsikt är att ska man ha spegel så ska man ha 2 matchande speglar,
Däremot om man ska ha musöron så ska man skippa speglar helt.
Detta för syns skull

Däremot så tycker många att det är praktiskt med speglar, jag är faktiskt inte en av dom.
Jag har aldrig riktigt lärt mig köra med speglar så när jag glor i spegeln så tappar jag helt fokus på vägen & dessutom så tar det längre tid för mig änn att kika bakåt lite snabbt.
Många tycker tvärt om & som jag förstod det så är du en av dom så jag tycker absolut att du ska köra med speglar.
Sry för rörig text, vaknade precis att att min brorsa raga på ett spel & sittered mobilen i hand.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Persson97 skrev:Min åsikt är att ska man ha spegel så ska man ha 2 matchande speglar,
Däremot om man ska ha musöron så ska man skippa speglar helt.
Detta för syns skull

Däremot så tycker många att det är praktiskt med speglar, jag är faktiskt inte en av dom.
Jag har aldrig riktigt lärt mig köra med speglar så när jag glor i spegeln så tappar jag helt fokus på vägen & dessutom så tar det längre tid för mig änn att kika bakåt lite snabbt.
Många tycker tvärt om & som jag förstod det så är du en av dom så jag tycker absolut att du ska köra med speglar.
Sry för rörig text, vaknade precis att att min brorsa raga på ett spel & sittered mobilen i hand.
Håller med dig helt! Köpte dom här speglarna för jag ville inte använda origianl spegeln som följde med från förra ägaren...Jag var faktiskt väldigt ovan och dålig på att använda speglarna i början för jag hade ju tittat bakåt hela tiden förut vilket jag tyckte var lättare. Men jag bara slutade titta bakåt och försökte använda speglarna så mkt som det gick och efter ett par 2-3 dagar så var jag jättevan att använda speglarna och det blev sjukt mkt lättare att hålla koll på allt när man körde tyckte jag, så bara man använder dom en stund och vänjer sig är dom toppen! :D
Skriv svar