Sida 1 av 1

Aeroxen går segt efter rörbyte.

Postat: 18 juli 2013, 20:33
av Nixxen
Hej, har satt på mitt leovince zx-r idag och byt munstycke till 76.
Vi ställde in den så gott vi kunde men den axxa upp segt, men kom ändå upp i toppfart efter en stund.

Vi testade att sätta på ett par gula kopplingsfjädrar (hade bara 3.5vikter innan). Det gick bättre men ändå ganska seg att komma upp i toppen och seg är den i uppförsbackarna.

Vad är det då som vi ska ändra på? Luft eller bränsleskruven? Eller är det något annat vi ska ändra på?

Aerox - 04

Postat: 18 juli 2013, 21:25
av AndreWidestedt
Vill den inte upp i varv eller?

Postat: 18 juli 2013, 23:46
av Nixxen
Kan vara det? Det tar kanske 30-40meter för den att komma upp i höga farter..
Det är som den inte orkar gå framåt ibörjan...?

Postat: 19 juli 2013, 08:10
av sliderasse
Nixxen skrev:Kan vara det? Det tar kanske 30-40meter för den att komma upp i höga farter..
Det är som den inte orkar gå framåt ibörjan...?
byt till en styvare tryckfjäder

Postat: 19 juli 2013, 10:21
av Jolly
Kolla vilken färg tändstiftet har. Jag skulle nästan gissa på att det är lite åt det svarta hållet.

Postat: 19 juli 2013, 10:47
av Nixxen
Jolly skrev:Kolla vilken färg tändstiftet har. Jag skulle nästan gissa på att det är lite åt det svarta hållet.
Om det skulle vissa sig att det är svart, vad ska jag göra då? :)'
Och om det inte är det, utan oboy brunt. Vad kan det då vara?

Postat: 19 juli 2013, 14:33
av Nixxen
Föresten, har detta någon som helst påverkan av hur jag ställt in moppen på luft och bensinskurven?
Eller är det som sliderrasse sa att jag ska byta till styvare tryckfjäder?

Postat: 19 juli 2013, 14:44
av Axelito
Nixxen skrev:
Jolly skrev:Kolla vilken färg tändstiftet har. Jag skulle nästan gissa på att det är lite åt det svarta hållet.
Om det skulle vissa sig att det är svart, vad ska jag göra då? :)'
Och om det inte är det, utan oboy brunt. Vad kan det då vara?
är det svart ska du ha mindre munstycke.
annars om det ser bra ut så testa med hårdare tryckfjäder :)

Postat: 19 juli 2013, 17:46
av Nixxen
Axelito skrev:
Nixxen skrev:
Jolly skrev:Kolla vilken färg tändstiftet har. Jag skulle nästan gissa på att det är lite åt det svarta hållet.
Om det skulle vissa sig att det är svart, vad ska jag göra då? :)'
Och om det inte är det, utan oboy brunt. Vad kan det då vara?
är det svart ska du ha mindre munstycke.
annars om det ser bra ut så testa med hårdare tryckfjäder :)
Jaha, okej..
Men min kompis har ett Leovince tt. Han har munstycke 74 och den går nästan lika segt som min, fast segare. Och han har endå dragen v-ring utöver det andra jag har..?

Postat: 19 juli 2013, 17:51
av alb1n
grabbar, ska han byta tryckfjädern? Jag tror ni menar kopplingsfjädrarna, tror inte hans rem slirar med zx...

Postat: 20 juli 2013, 11:04
av Nixxen
En fråga killar, vilken färg är tändstiftet om munstycket är för litet? :?

Postat: 20 juli 2013, 12:44
av Holmen
Kortfattat.

Tändstift = svart
Byt till mindre munstycke
Tändstift = brunt
Kan du nog flytta up en liten storlek kanske eller stanna på den du har.

Vrid på Luftskruven om den böar, inte så mycket.
Kolla hur mycket remmen slirar också, t.ex om den sitter åt hårt eller slappt.

Till alb1n, du får inge bättre drag i den om du byter kopplingsfjädrar, du får bättre tryck upp till 15 km/h typ. Sen spelar det ingen roll vad du har för kopplingsfjädrar nästan.

Men till saken, pröva kolla remmen, luftskruven och tändstiftet.

Om du vill ha mer skjuts i backarna byt till en hårdare Tryckfjäder.
Tycker du borde ha typ 4.5 grams vikter och uppåt.

Postat: 20 juli 2013, 14:27
av Nixxen
Jaha, så igentligen ska jag kolla tändstiftet först, sen förmodligen byta munstycke. Byta till en hårdare tryckfjäder och kolla om remmen slirar.
Om den nu gör det, spelar det någon roll vad jag köper för rem? Är en bättre än någon annan?
Men du säger att jag ska byta vikter? Ger inte lättare vikter bättre axx?
Rätta mig om jag har fel! :)

Men tack för svaren! Uppskattar det värkligen! :)