Hjälp med Aerox, förgasare?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
SMT-Ludde
Elmoped

Hjälp med Aerox, förgasare?

Inlägg av SMT-Ludde »

Hej, jag har en aerox som går väldigt dåligt.
2 dagar innan den börja krabba hade jag sättit dit ett stage6 pro rör, vforce membran, 17-21 insug, 17,5mm förgasare och racing luftfilter från en cross. Den gick bra i början och så jag ställde aldrig in förgasaren för jag hade inte tid dåför jag körde hela tiden:P Men sen började den blöddra alltid när den hade stått stilla pålåga varv men det släppte alltid efter 50-100 meter kanske. Sen varje gång jag stannade å startade den igen så blöddrade de mer och mer. Sen efter 2 dagar så blöddrade den så mkt att den dog när jag försökte gasa och nu går den bara köra 10meter innan den dör. Den startar alltid på första kicken eller el-starten men sen när jag börja köra så bara är de som om den dränker sig eller något. Jag har aning om att den får förmycket bensin ellerför stor blandning av luft och bensin för tändstiftet var väldigt mörkt och tom lite blött nu när jag kollade. Jag satte dit ett 30 storlekar mindre munstycké men den gör samma sak fast då hade jag varken filter ellerluftbox på. Vad kan felet vara?
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

hjälp thx
Folke33
Elmoped

Inlägg av Folke33 »

Eftersom du inte gjort nån förgasarinställning , så är det hög tid att göra det. Verkar ju vara helt fel luft/bränsle-förhållande...
J.R.P.
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

Folke33 skrev:Eftersom du inte gjort nån förgasarinställning , så är det hög tid att göra det. Verkar ju vara helt fel luft/bränsle-förhållande...
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

Folke33 skrev:Eftersom du inte gjort nån förgasarinställning , så är det hög tid att göra det. Verkar ju vara helt fel luft/bränsle-förhållande...
Jo men den funkade ju i två dagar utan jag ställt in förgasaren. Den kanske var någolunda rätt inställd för jag har inte varit med om att en inställning ändras på 2 dar
SHiNEN
Elmoped

Inlägg av SHiNEN »

Har haft ett väldigt linknande fel på min Neos..
Motorn funkade skitbra i start ända tills man saktade in första gången så vare kört. Då börjar den blöddra på låga varv och kommer aldrig upp i fart.
Fick beställa en ny cdi box till min.
-Yamaha-Neos-00---------------------------------------------------------------
Malossi 50CC Sport
19mm Dellorto
Stage6 Street
3.5G Vikter

Toppar 84Km/h ärliga enligt gps!
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

SHiNEN skrev:Har haft ett väldigt linknande fel på min Neos..
Motorn funkade skitbra i start ända tills man saktade in första gången så vare kört. Då börjar den blöddra på låga varv och kommer aldrig upp i fart.
Fick beställa en ny cdi box till min.
Okej, men allt löste sig med ny cdi? Men dog din med när den blöddrade?
Låst