Sida 1 av 1
Varvar men går inte fortare
Postat: 3 juli 2013, 22:48
av vGaddNv
Tjoo jag har satt i en ny cylinder "Airsal 50cc sport"
den varvar men går inte fortare helt enkelt, minst 20 km/h saktare går den med denna cylinder jämfört med orginal fast den varvar lika mycket, så skumt är det och vet inte varför.. Spamma olika saker som det kan vara vore det gulligt..
Tack i förhand :3
Postat: 3 juli 2013, 23:05
av Jolly
Börja med att köra in cylindern

Postat: 3 juli 2013, 23:08
av vGaddNv
Jo de har jag gjort, inte så länge men en tank iaf.. den går fint men drar bara iväg i början när man gasar sen varvar den bara mer utan att den går speciellt fortare..
Postat: 3 juli 2013, 23:14
av SNODDAS15
kollat tändstiftets färg så det inte är munstycket?
Postat: 4 juli 2013, 00:08
av Rangad
Antingen är det fel på din hastighetsmätare eller din varvmätare! För om din motor varvar lika mycket och har samma drev och växellåda så ska den gå lika fort!
Postat: 4 juli 2013, 00:44
av Derixx
vGaddNv skrev:Jo de har jag gjort, inte så länge men en tank iaf.. den går fint men drar bara iväg i början när man gasar sen varvar den bara mer utan att den går speciellt fortare..
Man ska köra in den cirka 30 mil.
Postat: 4 juli 2013, 01:46
av Fredd_e
om all drevning är samma och den varvar lika mycket så låter det typ som kopplingen är slut, men ja du skulle nog ha kört in cylindern tror att du har kör sönder den... öppna upp och kolla vettja
Postat: 4 juli 2013, 12:27
av vGaddNv
Har ingen varvmätare eller hastighetsmätare.
Bytte från huvudmunstycke 70 till 85 men nu får den för mycket bensin.
Har precis öppnat cylindern och den såg jätte fin ut.. förstår inte varför den varvar men inte går så mycket fortare, precis i början går den fortare sen varvar den onödigt myckke med tanke på hastigheten.. :/
Postat: 4 juli 2013, 12:37
av euroman
Säker på att den inte tar tjuvluft? Något är ju fel antingen bestyckning eller packningar, felihopmonterat eller vad som helst

Kör du exakt samma saker som innan så borde den gå lika bra nu om inte bättre. Hur vet du att den justgår 20km/h sämre än innan på just samma varv om du inte har mätare på varv eller hastighet?
Postat: 4 juli 2013, 12:40
av vGaddNv
mätte med gps.. Min bror har gjort allt och han har klyvt motorn, nytt vevhus, cylinderkit, nya packningar så den borde gå mycket bättre ...
Postat: 4 juli 2013, 12:55
av vGaddNv
Kan det vara så att den går så mycket saktare eftersom jag inte har dragit fram tändningen som det stod att man skulle göra (0.5mm) ???
Postat: 4 juli 2013, 13:34
av Persson97
Låter som sliten koppling!
Postat: 4 juli 2013, 14:03
av -ReM-
Persson97 skrev:Låter som sliten koppling!
Tänkte just säga detsamma.
Kan också vara så att ni spänt kopplingen lite mer den här gången än innan, som gör att den inte släpper ut ordentligt och får dålig kontakt med drivpaketet.
Prova att släppa lite på kopplingen, kolla motoroljan, i värsta fall byt lameller.
Postat: 4 juli 2013, 15:41
av vGaddNv
Bytte till större munstycke och nu när man gasar så blöddrar den på högsta växeln framförallt men har forfarande problem med att den bara drar ivägdirekt när man gasar sen typ bromsar den och går upp i varv och fattar ej varför

Postat: 4 juli 2013, 16:19
av k-skåpet
Felpost så det bara smäller om det, Kan dock ej låsa.