Sida 1 av 1
Honda cr 250
Postat: 23 juni 2013, 18:45
av ludwighg
Tjaa, jag har en Honda cr 250 2003. När ja kör och ska stanna, så när ja drar in kopplingen när ja fortfarande har växel i så börjar den sakta men säkert gå upp i varv. Den slutar inte föräns ja släpper kopplingen lite så den får motstånd. Vet någon vad det kan vara?
Postat: 23 juni 2013, 18:47
av Dillpojken
Tjuvluft äre
Postat: 23 juni 2013, 18:55
av Persson97
För lätta drev så den inte hinner gå ner i varv som den ska?
Om du t.ex kör förfullt på 4:an och trycker in kopplingen, slutar den tokvarva om du växlar upp till 5, 6an då?
Postat: 23 juni 2013, 19:05
av ludwighg
Dillpojken skrev:Tjuvluft äre
Säker?
Postat: 23 juni 2013, 19:07
av ludwighg
Persson97 skrev:För lätta drev så den inte hinner gå ner i varv som den ska?
Om du t.ex kör förfullt på 4:an och trycker in kopplingen, slutar den tokvarva om du växlar upp till 5, 6an då?
Nepp, den slutar inte varva då.. ända sättet att få den sluta varva är att lätta på kopplingen lite så den får motstånd och nästan åker framåt eller att stänga av den.
Postat: 23 juni 2013, 19:48
av Persson97
Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?
Postat: 23 juni 2013, 19:57
av bensinskalle
Persson97 skrev:Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?
Han snackar tomgångskörning, inte vanlig körning.
Du har troligen mager blandning på lågvarv. Om du drar lite i choken är jag ganska säker på att motorn kommer gå ner i varv. Drar motorn tjuvluft skulle den vara svårstartad och förmodligen gå ojämnt, så jag tror mer på att antingen att lågfartmunstycket är lite täppt eller så är det helt enkelt inte korrekt justerat.
Postat: 23 juni 2013, 20:30
av ludwighg
bensinskalle skrev:Persson97 skrev:Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?
Han snackar tomgångskörning, inte vanlig körning.
Du har troligen mager blandning på lågvarv. Om du drar lite i choken är jag ganska säker på att motorn kommer gå ner i varv. Drar motorn tjuvluft skulle den vara svårstartad och förmodligen gå ojämnt, så jag tror mer på att antingen att lågfartmunstycket är lite täppt eller så är det helt enkelt inte korrekt justerat.
Precis :p
Ja ska prova dra i choken nästa gång ja är ute och kör och den gör såhär!

De skulle kunna va att den drar tjuvluft för ibland kan den gå lite ojämnt, ska kolla upp detta! Tackar för snabbt svar!

Postat: 23 juni 2013, 20:53
av bensinskalle
ludwighg skrev:bensinskalle skrev:Persson97 skrev:Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?
Han snackar tomgångskörning, inte vanlig körning.
Du har troligen mager blandning på lågvarv. Om du drar lite i choken är jag ganska säker på att motorn kommer gå ner i varv. Drar motorn tjuvluft skulle den vara svårstartad och förmodligen gå ojämnt, så jag tror mer på att antingen att lågfartmunstycket är lite täppt eller så är det helt enkelt inte korrekt justerat.
Precis :p
Ja ska prova dra i choken nästa gång ja är ute och kör och den gör såhär!

De skulle kunna va att den drar tjuvluft för ibland kan den gå lite ojämnt, ska kolla upp detta! Tackar för snabbt svar!

Ok. Drar den tjuvluft är det nästan garanterat insuget. Testa dra åt slangklämmorna och se till så förgasaren sitter ordentligt i gummit isf.
Postat: 23 juni 2013, 22:23
av ludwighg
bensinskalle skrev:ludwighg skrev:bensinskalle skrev:
Han snackar tomgångskörning, inte vanlig körning.
Du har troligen mager blandning på lågvarv. Om du drar lite i choken är jag ganska säker på att motorn kommer gå ner i varv. Drar motorn tjuvluft skulle den vara svårstartad och förmodligen gå ojämnt, så jag tror mer på att antingen att lågfartmunstycket är lite täppt eller så är det helt enkelt inte korrekt justerat.
Precis :p
Ja ska prova dra i choken nästa gång ja är ute och kör och den gör såhär!

De skulle kunna va att den drar tjuvluft för ibland kan den gå lite ojämnt, ska kolla upp detta! Tackar för snabbt svar!

Ok. Drar den tjuvluft är det nästan garanterat insuget. Testa dra åt slangklämmorna och se till så förgasaren sitter ordentligt i gummit isf.
Ska kolla detta imon! Tackar så mkt!