Passagerarsätet sitter fast CBR 125

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
DownScarFace
Elmoped

Passagerarsätet sitter fast CBR 125

Inlägg av DownScarFace »

Har nu sökt mig till Twostrokerider för att vädja om hjälp angående mitt passagerarsäte. Drog ner en rast för ett tag sedan till snabbköpet med en polare för att köpa lite gott. Väl ute ur butiken så ville inte allt gå ner i det lilla bagageutrymmet under passagerarsätet oavsett hur hårt man än bankade på skiten.
Har alltid en mellanstor skruvmejsel i bagaget när jag är ute och kör och som ni ser på bilden så finns det två fack under sätet. Skruvmejseln åkte ner i det inringade facket utan problem, slängde på sadeln och drog tillbaka till skolan. När vi kom tillbaka så gick det inte att vrida på nyckeln, skruvmejseln satte tydligen stopp för någon låsmekanism av något slag. :roll:

Har provat redan prövat att vrida så hårt att nyckeln böjs och att ta bort kåpor för att komma in bagaget utan resultat.
Har inte en jävla aning om vad jag ska göra, hoppas på att ni flitiga moppepöjkar har någon lösning.

För övrigt är jag inte tjockisen som blev utan lördagsgodis, men jag kommer bl.a. inte åt batteriet utan att ta av passagerarsätet, så inga kommentarer på det tack! :D

Bild :oops:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Sitter mejseln i vägen så är ju lösningen o få bort den.

Hur du gör de är upp till dig, pröva o skaka moppen, eller ev. borra ett hål där de inte syns också sticka in något och försöka peta bort skruvmejseln!

http://imageshack.us/photo/my-images/32/s8on.png/ fixade länken åt dig också.
Senast redigerad av MrAndersson den 21 juni 2013, 14:08, redigerad totalt 2 gång.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

Din bild funkar inte.
Min ide är våld. våld går att lösa det mesta med.
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

donkeyO.o skrev:Din bild funkar inte.
Visst är våld en bra idé om man har en fuckoDrac men nu är det en cbr125 vi snackar om?
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

Xpressen skrev:
Visst är våld en bra idé om man har en fuckoDrac men nu är det en cbr125 vi snackar om?
Våld funkar på allt. Tex zigenare. HEIL HITLER
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

donkeyO.o skrev:
Xpressen skrev:
Våld funkar på allt. Tex zigenare. HEIL HITLER
Skön varning du förtjänar
Användarens profilbild
DownScarFace
Elmoped

Inlägg av DownScarFace »

Är medveten om att bildlänken inte fungerar, men lät det stå så i hopp om att någon skulle kunna förklara vad jag gjort fel :wink:

Tack för svaren iallafall, blir nog att borra i ena sidokåpan.. Hoppas att mejseln går att rubba bara, fick kämpa lite när jag skulle trycka ner den så risken är att den sitter jävligt hårt
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

DownScarFace skrev:Är medveten om att bildlänken inte fungerar, men lät det stå så i hopp om att någon skulle kunna förklara vad jag gjort fel :wink:

Tack för svaren iallafall, blir nog att borra i ena sidokåpan.. Hoppas att mejseln går att rubba bara, fick kämpa lite när jag skulle trycka ner den så risken är att den sitter jävligt hårt
Plocka ner hela bakändan så du får loss mejseln, onödigt att borra!
Skriv svar