Kick och startmotor problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Gameboysnubben
Elmoped

Kick och startmotor problem

Inlägg av Gameboysnubben »

Tjabba
Nu är det så här att jag har alltid haft problem inom variator-området så att säga och det är att det rasslar och gnisslar vid startmotorn och bendixdrevet. Jag har ingen aning hur jag ska lösa detta men jag har plockat av variatorkåpan och tittat flera gånger men verkar inte hitta något fel. sätter på den igen låter fint sen när man har använt startmotorn ett tag så börjar det rassla och gnissla igen. sen med kicken så har jag inte haft den på ett tag men nu när jag gjorde det så kan jag inte kicka det verkar som den sitter fast i någonting men när plockar bort variatorkåpan så kicken går runt när man trycker ned handen och kicktänderna tar emot på fläktskivan så allt verkar funka men när jag sätter på variatorkåpan så fungerar ingenting blir så less.

Bendixdrevet återfjädrar som det ska.
En sak som också kan vara värd att nämna är att när bendixdrevet är inskuffat hela vägen i hålet, och jag vrider det motsols så att kuggarna vrids utåt (mot mig), så hakar kuggarna inte fast i främre variatorn! Man kan dock få dem att kugga ihop om man puttar ut drevet litegrann, så att det sitter såsom det satt när jag för första gången plockade loss variatorkåpan. Så frågan är återigen - hur ska man lämna bendixdrevet när man skruvar på variatorkåpan? Ska man lämna det helt intryckt och icke-utskjutet, eller lite uttryckt (så att kuggarna hakar fast)?
Användarens profilbild
addeezz
Elmoped

Inlägg av addeezz »

Jag har typ samma problem, min kick rasslar när jag startar, det funkar dock att kicka igång den som vanligt men sen så rasslar det som fan men inte om man trycker in kicken mot kåpan då slutar det rassla.. Så det måste ju vara kickaxelkuggen som tar i skivan på något sätt?? Skulle vara så mycket lättare att fixa felet om man visste vad det var som var fel
-AddeezZ
Skriv svar