hur stor skillnad på trimtopp?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

hur stor skillnad på trimtopp?

Inlägg av Issenissepisse »

tjenare har en ch racing 06 hur stor skillnad gör det med en trimtopp på en orginal cylinder? :)
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Inte mycket effekt, satsa på ett cyliderkit isåfall :)
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

så det blir nästan ingen effekt? bättre bottendrag? :D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Issenissepisse skrev:så det blir nästan ingen effekt? bättre bottendrag? :D
du kommer knappast känna skillnad
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

alltså högkompstopp:)?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ger i princip ingenting. Det är redan ganska hög komp original, det är inte som på en gammal sachs som hade klen komp original...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

så det är ovärt att köpa en högkompstopp för 400? alltså ingen effekt all?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ja. Satsa på et begagnat trimmrör istället om du inte redan har det i så fall.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

sitter ett gianelli 2t på :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Issenissepisse skrev:sitter ett gianelli 2t på :)
kommer inte gå bättre, porta cylindern istället och lämna in den om du inte kan , det kommer göra skillnad

rekommenderar honom starkt https://www.facebook.com/LennartTuning?fref=ts
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

okey, nice! tack för rådet! :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Issenissepisse skrev:sitter ett gianelli 2t på :)
Drevning? CDI? Större förgasare...

Ger mer kräm för typ samma pengar isf. Gärna kombinerat, men misstänker att du redan har schysst drevning och ostrypt cdi så då återstår förgasare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

drevning som sitter på är 15/54 , allt annat är orginal förutom membran och avgassystem, sitter ett gianelli 2t på och nu går den ca 90
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 oktober 2012, 20:50

Inlägg av Malossi »

Issenissepisse skrev:drevning som sitter på är 15/54 , allt annat är orginal förutom membran och avgassystem, sitter ett gianelli 2t på och nu går den ca 90
Känns nästan som lite väl tung drevning för orginalcylinder.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Jag har högkompression och jag märkte skillnad, den blev starkare
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43

Inlägg av Issenissepisse »

Gasres på ettan :)
Skriv svar