Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48 Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43
Inlägg
av Issenissepisse » 8 juni 2013, 23:38
tjenare har en ch racing 06 hur stor skillnad gör det med en trimtopp på en orginal cylinder?
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716 Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn
Inlägg
av Jakzu » 8 juni 2013, 23:41
Inte mycket effekt, satsa på ett cyliderkit isåfall
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 8 juni 2013, 23:44
Issenissepisse skrev: så det blir nästan ingen effekt? bättre bottendrag?
du kommer knappast känna skillnad
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 8 juni 2013, 23:47
Ger i princip ingenting. Det är redan ganska hög komp original, det är inte som på en gammal sachs som hade klen komp original...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48 Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43
Inlägg
av Issenissepisse » 8 juni 2013, 23:51
så det är ovärt att köpa en högkompstopp för 400? alltså ingen effekt all?
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 8 juni 2013, 23:53
Ja. Satsa på et begagnat trimmrör istället om du inte redan har det i så fall.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102 Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42
Inlägg
av david96 » 9 juni 2013, 00:05
Issenissepisse skrev: sitter ett gianelli 2t på
kommer inte gå bättre, porta cylindern istället och lämna in den om du inte kan , det kommer göra skillnad
rekommenderar honom starkt
https://www.facebook.com/LennartTuning?fref=ts
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 9 juni 2013, 00:16
Issenissepisse skrev: sitter ett gianelli 2t på
Drevning? CDI? Större förgasare...
Ger mer kräm för typ samma pengar isf. Gärna kombinerat, men misstänker att du redan har schysst drevning och ostrypt cdi så då återstår förgasare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Issenissepisse
Elmoped
Inlägg: 48 Blev medlem: 15 maj 2013, 19:43
Inlägg
av Issenissepisse » 9 juni 2013, 12:35
drevning som sitter på är 15/54 , allt annat är orginal förutom membran och avgassystem, sitter ett gianelli 2t på och nu går den ca 90
Malossi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 204 Blev medlem: 3 oktober 2012, 20:50
Inlägg
av Malossi » 9 juni 2013, 13:15
Issenissepisse skrev: drevning som sitter på är 15/54 , allt annat är orginal förutom membran och avgassystem, sitter ett gianelli 2t på och nu går den ca 90
Känns nästan som lite väl tung drevning för orginalcylinder.
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381 Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08
Inlägg
av tacopaj » 9 juni 2013, 13:28
Jag har högkompression och jag märkte skillnad, den blev starkare
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax