Choke

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Aeroxlarsson
Avstängd

Choke

Inlägg av Aeroxlarsson »

Måste man ha choke på moppen? köpte jusst ny förgasare och behöver man verkligen choke för jag orkar inte lägga ner mera pengar på det eller? det kan vell vara isånna fall att den bara blir mer svårstartad och då kan jag använda startgas eller?
Yamaha Aerox 08
Stage 6 <3
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Re: Choke

Inlägg av citrouz »

Aeroxlarsson skrev:Måste man ha choke på moppen? köpte jusst ny förgasare och behöver man verkligen choke för jag orkar inte lägga ner mera pengar på det eller? det kan vell vara isånna fall att den bara blir mer svårstartad och då kan jag använda startgas eller?
jag har ingen choke på min 17,5 dellorto, vad är det för förgasare? låt anordingen där choken ska i va kvar och plugga med en skruv, tänk på att låta den stå på tomgång typ 30 sekunder innan du kör iväg :)
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Aeroxlarsson
Avstängd

Inlägg av Aeroxlarsson »

haha köpte en dellorto 17,5 också, men nu har det kommit till ett annat problem hur ska jag få av själva den man stoppar i förgasaren för att gasa den måste jag ju byta till större som jag fick med, men jag kan inte få av den från gasvajjern jag får damp
Yamaha Aerox 08
Stage 6 <3
Aeroxlarsson
Avstängd

Inlägg av Aeroxlarsson »

btw kan du skicka bild på hur du har kopplat alla sladdar då det är anorlunda med det och med orginal
Yamaha Aerox 08
Stage 6 <3
Skriv svar