Tjenare grabbar, nu är det såhär att jag har försökt att få igång den här i över ett år nu..
Den är på 50cc, och har slide förgasare(?). Iallafall det är inte någon trottelnål utan typ en platta istället.
För ett år sedan när jag köpte den så gick den utan problem och startade varje gång, men efter att vi brände ur röret så gick den som vanligt från början men sedan efter ett tag så blev den svagare, och tillslut (runt 1-2 timmars körning senare) så dog den helt plötsligt och startade inte hur vi än gjorde..
Då till problemet, att den inte startar..
Nu är det så att den har bra gnista (har dock inte rätt tändstift i nu), tändstiftet blir också blött så den får soppa och den har också hyfsat bra komp (8kg har jag för mig).
Ibland när man kickar så hör man att den ungefär tänder och är precis påväg att starta men sedan dör den innan den har hunnit starta.
Om man testar styra igång den så låter det likadant, och om man gasar på så låter den mörkare och låter helt död.
Snälla kom med förslag till felsökning eller vad som helst! Jag är händig så det är inte något problem, men jag förstår bara inte vad som kan ha hänt och jag är inte riktigt säker hur en slide förgasare (eller vad det nu är) fungerar och hur känsliga dom är..
Tack i förskott hörrni!