Verkar som du läst det på flashback...aeroxpojkenmedaxxx skrev:det är en riktig? slide förgasare ger mer kraft än vanliga trottel förgasare om du inte visste det..
du kanske har skruvat sönder denaeroxpojkenmedaxxx skrev:jag kan erkänna att jag inte kan vad den där "plattan" heter men jag har ju för fasen skruvat i förgasaren mer än 15 gånger så tro inte att jag inte kan något.. dessutom är det inte någon större skillnad mellan en trottel förgasare och en flat-slide förgasare förutom att en flat-slide förgasare har en "platta" som öppnas mer och släpper in mer luft och ger mer bensin om man gasar mer..
det är inte direkt raket forskning..
men är det någon som vet hur man kan typ rengöra bensin tanken eller något? just nu är det gammal bensin i och vi har tömt den förr och fyllt på med nytt bränsle men ändå stank det gamm bränsle..
så jag tänkte att det kanske har satt sig i tanken? någon som vet om man kanske bara ska låta den vädra ur eller?
farsan bruka säga FLAT-SIDE förgasare, men de är nog bara uttalningsfel och därför var jag inte säker.. men det är en slide förgasareRangad skrev:Verkar som du läst det på flashback...aeroxpojkenmedaxxx skrev:det är en riktig? slide förgasare ger mer kraft än vanliga trottel förgasare om du inte visste det..
"har slide förgasare(?). Iallafall det är inte någon trottelnål utan typ en platta istället." Tolkar jag denna meningen vet du knappt vad det är!
och är det inget av detta (den får alltihop) så är det troligen fel inställd förgasareMrAndersson skrev:Har en moped komp, gnista och hyffsat okej bränsleblandning så ska den starta.
Startar den inte är det något av dessa 3 som det är fel på.
Börja med och kolla upp vilken motor/cylinder du har och vilket komp det ska va i den.
Sedan kollar du färgen på gnistan och även avståndet mellan tändstiftets elektroder.
Bränsleblandningen borde ju fungera. Men rengör luftfilter osv.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Precis det jag menade med "hyffsat okej bränsleblandning".SNODDAS15 skrev:och är det inget av detta (den får alltihop) så är det troligen fel inställd förgasareMrAndersson skrev:Har en moped komp, gnista och hyffsat okej bränsleblandning så ska den starta.
Startar den inte är det något av dessa 3 som det är fel på.
Börja med och kolla upp vilken motor/cylinder du har och vilket komp det ska va i den.
Sedan kollar du färgen på gnistan och även avståndet mellan tändstiftets elektroder.
Bränsleblandningen borde ju fungera. Men rengör luftfilter osv.