Är bara nyfiken på hur olika karraktärerna är på olika cylindrar.
Å min förra dt jag hade använde jag 5½ med 12drev fram o orginal bak 50
visst man fick toppvarva för att det skulle hända något.
Sen skaffade jag en 70cc och ändrade drev fram till 14 och större förgasare mikuni 16.5mm.
fick en väldigt skön gång fanns effekt hela tiden även om man fin åkte på 4an sen gav man gas så stack den iväg.
Nu på den dtr man har så är det ju samma motor fast 12v system,
Den jag köpte den av sa att det är 65cc på den och det finns en mikuni orginal16.5mm drev 13 fram ,bak är det väl 48 orginal tror ja, nu har jag testkört den lite innan jag ska plocka ner motorn då det läcker lite olja.
Men den orkade inte alls på 4an varvade upp på 3an ca 60+ sen i med 4an ingen ork känns lite som 5½ då man får varva för att hålla farten uppe ,,byte drev till ett 12 men inte hjälpte det på en raka höll den 60-65 lilla minsta backe så tappar den orken...
Så hur beter sig typ 60cc o 65cc cyllarna
Undra om det är packboxarna som är otäta då det inte finns nån ork..
