I torsdags när jag skulle åka hem ifrån skolan, Så gick den i typ 3 sekunder och sen dog den. Rullade hem mopeden och blåste rent munstycken.
Och funkar fortfarande inte.
Har nu gjort rent alla munstycken och luftburken. Bytt tändstift och ingen förbättring:(
Stiftet är blött så soppa får den ju, ska jag prova att göra rent hela förgasaren?
david96 skrev:testa att byt upp i munstycke, bööar/blöddrar den något ?
oj... trodde du viste om någon att huvumunstycket bara styr på W.O.T...
(full gas)
Jakzu skrev:Har nu gjort rent alla munstycken och luftburken. Bytt tändstift och ingen förbättring:(
Stiftet är blött så soppa får den ju, ska jag prova att göra rent hela förgasaren?
Likadant på min moped testade att rengöra förgasaren och satte ihop den sprutade lite startgas och startade den. Resulterade med att jag flög iväg med moppen och trillade. Vet inte om det var trotteln eller något annat
Gameboysnubben skrev:Likadant på min moped testade att rengöra förgasaren och satte ihop den sprutade lite startgas och startade den. Resulterade med att jag flög iväg med moppen och trillade. Vet inte om det var trotteln eller något annat
david96 skrev:testa att byt upp i munstycke, bööar/blöddrar den något ?
Nej, Den har tillräckligt stort.. Har kört ett antal månader. har 74 tror jag.
74!!! Jag förutsätter att du har en 2003, och kommer göra inlägget därefter. Vill bara säga att mitt munstycke som jag hade (gick som en klocka inge blödderböö: 75. Just nu har jag cirka 85-88 i storlek, och går fint).
74 är nog på tok för litet.
Det finns många saker du ska kolla för att hitta felet. Du ska börja med att plocka av tändstiftet och kolla om det inte är en loppa mellan elektroderna. Sedan ska du kolla om det slår gnista. Sedan kollar du om förgasren får bensin. Då kollar du först att inte bensinfiltert är igensatt. Sedan kollar du om det kommer bensin till förgasaren "vilket det bör göra när bensinen rinner fram. Naturligtvis har du tagit av tanklocket när du startar. Många fel beror på att tankventilationen är igensatt och det bildas vaccum i tanken.
Sedan är det vanligen förgasaren problemet sitter i. Byta eller rengör den.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Det finns många saker du ska kolla för att hitta felet. Du ska börja med att plocka av tändstiftet och kolla om det inte är en loppa mellan elektroderna. Sedan ska du kolla om det slår gnista. Sedan kollar du om förgasren får bensin. Då kollar du först att inte bensinfiltert är igensatt. Sedan kollar du om det kommer bensin till förgasaren "vilket det bör göra när bensinen rinner fram. Naturligtvis har du tagit av tanklocket när du startar. Många fel beror på att tankventilationen är igensatt och det bildas vaccum i tanken.
Sedan är det vanligen förgasaren problemet sitter i. Byta eller rengör den.
Om du läser lite högre upp ser du att jag har löst det..
runners skrev:Det finns många saker du ska kolla för att hitta felet. Du ska börja med att plocka av tändstiftet och kolla om det inte är en loppa mellan elektroderna. Sedan ska du kolla om det slår gnista. Sedan kollar du om förgasren får bensin. Då kollar du först att inte bensinfiltert är igensatt. Sedan kollar du om det kommer bensin till förgasaren "vilket det bör göra när bensinen rinner fram. Naturligtvis har du tagit av tanklocket när du startar. Många fel beror på att tankventilationen är igensatt och det bildas vaccum i tanken.
Sedan är det vanligen förgasaren problemet sitter i. Byta eller rengör den.
dok skrev han ju just att han hadde löst problemet genom att rengöra hela förgasaren.