Sida 1 av 1

Ta bort oljepumpen?

Postat: 22 juni 2008, 12:21
av Benny_S
Är det någon som har tagit bort den, och tycker att det finns några nackdelar med det?
Måsta man täta vid motorn där den sitter fast?
Tacksam för svar :)

Postat: 22 juni 2008, 12:23
av skogen_swe
jag har tagit bort den. behövs inte tätas de är bara att plocka los den :P

Postat: 22 juni 2008, 12:28
av TK_DRAC
nakdel: varje gg du tankar måste du ha med dig en olje flaska å fylla på med i bensinen...Fördel: ömotorn får mer olja å smörjsbättre, längra livslängd och om du trimmat så e det ett måste om du inte vill skära motorn...

Postat: 22 juni 2008, 13:23
av bensinskalle
TK_DRAC skrev:nakdel: varje gg du tankar måste du ha med dig en olje flaska å fylla på med i bensinen...Fördel: ömotorn får mer olja å smörjsbättre, längra livslängd och om du trimmat så e det ett måste om du inte vill skära motorn...
går att ställe om pumpen oftast så den ger mer, så de ä inte ett måste vid hård trimning ;).

Postat: 22 juni 2008, 13:25
av mrxrider
men om man ska etanolkonvertera då:P?

Postat: 22 juni 2008, 14:04
av Benny_S
bensinskalle skrev:
TK_DRAC skrev:nakdel: varje gg du tankar måste du ha med dig en olje flaska å fylla på med i bensinen...Fördel: ömotorn får mer olja å smörjsbättre, längra livslängd och om du trimmat så e det ett måste om du inte vill skära motorn...
går att ställe om pumpen oftast så den ger mer, så de ä inte ett måste vid hård trimning ;).
Den största orsaken till att jag ska ta bort den är att den läcker olja hela tiden...

Postat: 22 juni 2008, 15:23
av Riejumrx
mrxrider skrev:men om man ska etanolkonvertera då:P?
finns en tråd om det här på forumet, där kan du läsa dg till din fråga ;)

Postat: 22 juni 2008, 18:39
av mrxrider
detdär kan ja jag bara la till ett argument för borttagningen av pump :wink:

Postat: 22 juni 2008, 18:45
av mrxrider
bensinskalle skrev:
TK_DRAC skrev:nakdel: varje gg du tankar måste du ha med dig en olje flaska å fylla på med i bensinen...Fördel: ömotorn får mer olja å smörjsbättre, längra livslängd och om du trimmat så e det ett måste om du inte vill skära motorn...
går att ställe om pumpen oftast så den ger mer, så de ä inte ett måste vid hård trimning ;).
jaså hård trimmning så du kör med oljepumpen då när du kör med sp setup? olenippel finns bara på högst några st 21 inte högre....och jag skulle inte lite på 21 med separat olja

Postat: 23 juni 2008, 10:38
av Benny_S
Hittar ni mer för,eller nackdelar än dom här?

[+]Säkrare
[+]Noggrannare, Mer effekt
[+]Mindre slangar o skit

[-]Måste blanda i bensin, mera jobb

måste man täta vid förgasaren där en oljeslang går in?

Postat: 23 juni 2008, 10:59
av LimmiL
nej tror inte du täta vid förgasaren, fast jag är lite osäker med det faktiskt :roll:

Postat: 23 juni 2008, 12:40
av Benny_S
LimmiL skrev:nej tror inte du täta vid förgasaren, fast jag är lite osäker med det faktiskt :roll:
Lite flummit inlägg :lol:

kan den få tjuvluft därifrån om man inte tätar? :roll:

oljepump

Postat: 23 juni 2008, 12:48
av Peterlindgren_1992
jag tycker det bara finns nackdelar det blir jobbigare att tanka..
man häller oftast i lite för mycket olja. det blir dyrare tycker jag:P
för att man får tanka olja varje gång med..


okej det smörjer bättre och är bättre när man kör trimmat. men ärligt talat palla ta bort den köp ny istället..


tror ej man behöver täta det gjorde iaf inte jag..

Postat: 23 juni 2008, 19:42
av mt5a_stunt
ä la bara köpa en sån man har på tankar som fiddy har om du vill täta eller ha en slang å så sätt en skruv på så